Nova edició del Dia de la Ciència al Carrer a Sitges

Més de vint-cinc mostres d’experiments científics d’entitats i centres educatius es van poder veure el divendres 15 de novembre a l’espai de La Fragata de Sitges, Més d’un miler d’alumnes d’escoles i instituts de la comarca del Garraf van participar en aquesta trobada anual de divulgació científica.

Més de 1.300 alumnes de diferents centres educatius de la comarca van participar el passat divendres, 15 de novembre en una nova edició del Dia de la Ciència al Carrer organitzada un cop més pel Servei Educatiu del Garraf, juntament amb l’Ajuntament de Sitges. La jornada, emmarcada dins de la 24a Setmana de la Ciència, té com a objectiu promoure, mitjançant mostres i exposicions públiques, l’acció i l’actitud científica i experimental com a eina educadora que possibilita cercar respostes als problemes i reptes de la societat actual.

Des de les 10 del matí fins a les 13h, a l’espai de la Fragata de Sitges, va acollir l’exposició de més de vint-i-cinc mostres científiques, presentades per centres educatius de primària, per primer cop, i secundària, a més de nou entitats relacionades amb la recerca científica, com ara: el Centre d’Estudis del Mar, el Centre de Recerca Matemàtica, el CESIRE, Ciencia en acción, l’Observatori Astronòmic del Parc del Garraf, L’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria – UPC de Vilanova i la Geltrú, l’Espai Far i el Col.legi d’Enginyers Tècnics del Garraf i Alt Penedès.

Entre els centres educatius enguany han participat: l’Escola Ítaca de Vilanova i la Geltrú, l’Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer, l’Escola Pia de Vilanova, l’Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes, l’Institut Pla del Bosc de Canyelles, l’Escola Pia de Sitges, l’Institut Les Vinyes de Cubelles, l’Institut Joan Ramon Benaprès de Sitges, l’Institut Baix a mar de Vilanova i la Geltrú, l’Institut Xaloc de le Roquetes-Sant Pere de Ribes i l’Institut Vinyet de Sitges.

Un bon nombre dels participants a la trobada van poder completar la jornada científica amb una visita a alguns dels museus de Sitges, com ara: el Palau Maricel, els Museus Cau Ferrat i Maricel o a la Fundació Stämpfli.

Us presentem algunes imatges de la jornada