Nou Projecte de Servei Comunitari de l’Ins. Lluch i Rafecas: “Ens ocupem del nostre entorn. Passa a l’acció, arrela’t al Lluch ! “

En aquest projecte els alumnes de 3r d’ESO de l’institut han fet un estudi general de les zones verdes del pati del nostre centre . Els dos objectius han estat el coneixement del patrimoni natural del centre i dur a terme una proposta innovadora per enjardinar i preservar aquests espais. Han identificat i catalogat les diferents espècies d'arbres, arbustos i plantes que tenim al pati; han elaborat rètols identificatius; han fet tasques de poda, neteja i planter; han construït un compostador i han reciclat palets de fusta per a convertir-los en jardineres. En paral·lel a totes aquestes accions s’ha dissenyat un espai chill-out per al pati de 3r d’ESO.

A banda, gràcies a la campanya “Apadrinem una planta” tot l’alumnat del centre ha pogut col·laborar en el projecte. En aquesta campanya emmarcada dins dels actes de la setmana cultural hem proposat als alumnes portar una planta al centre, apadrinar-la i que els de 3r la cataloguin. Tots aquests aprenentatges han fet possible dur a terme amb èxit el Servei Comunitari, que ha servit per a protegir els espais naturals del centre i conscienciar el nostre alumnat de la necessitat de conservar-lo.

Aprenentatges treballats:

• Sensibilitzar els alumnes respecte de la cura de l’entorn natural.
    • Donar a conèixer la importància social  de les actuacions mediambientals.
    • Fomentar l’autonomia i la creativitat.
    • Donar resposta educativa a les necessitats emergents a l’entorn.
    • Oferir activitats significatives que lliguin els coneixements adquirits a l’aula amb un servei real i efectiu en el seu entorn.
    • Treballar en xarxa amb agents educatius i socials de la ciutat i amb un objectius compartits.
    • Integrar alumnes amb necessitats educatives especials en tasques col.laboratives de grup.