La intel·ligència artificial en l’educació

El Departament d’Educació ha creat un grup de treball específic, per tal de fer seguiment de l’ús de la intel·ligència artificial i valorar-ne les aplicacions en educació. Una de les primeres accions que el grup duu a terme és l’elaboració del document La intel·ligència artificial en l’educació. Orientacions i recomanacions per al seu ús als centres.

Es tracta d’un document de 20 pàgines dirigit als docents i als centres que planteja oportunitats d’ús i desafiaments de la IA i recull, també, dubtes i incerteses que encara estan per resoldre però que pot tenir aplicacions en l’àmbit del sistema educatiu.

Es divideix en quatre grans àmbits d’aplicació de la IA en el sistema educatiu:

  1. Suport per a l’aprenentatge de l’alumnat: com cercadors, revisors lingüístics, traductors, simuladors o realitat augmentada.
  2. Suport als docents: per facilitar la generació d’activitats, l’avaluació o la personalització dels aprenentatges.
  3. Suport als centres educatius: per millorar la recollida de dades, detectar perfils de risc, etc.
  4. Suport al sistema educatiu: per detectar necessitats d’intervenció, prevenir l’absentisme i l’abandonament escolars o, per exemple, facilitar processos administratius.

El Departament també ha llançat un web específic sobre la IA en educació.