Dia de la Ciència al Carrer a Sitges

El passat divendres 19 de novembre vàrem poder tornar a celebrar el Dia de la Ciència al Carrer a l’espai de la Fragata de Sitges.

Aquesta activitat es tracta d’una mostra de divulgació científica a realitzar a l’esplanada de la Fragata de Sitges on l’alumnat de centres de la comarca i entitats col·laboradores preparem experiments, exhibicions… adreçades a altres alumnes. Per tal de poder tirar endavant de nou aquesta iniciativa necessitem la vostra col·laboració i participació. Com altres anys, han estat els alumnes dels centres de Secundària de la comarca qui ha fet demostracions, experiments … als visitants (alumnat de CS de Primària i del primer cicle de Secundària).

Com a visitants, aquesta activitat està adreçada a alumnes de cicle superior de Primària i del primer cicle de l’ESO, per qüestions d’aforament es prioritzarà els grups de 6è de PRI i 1r d’ESO. Els centres assistents han estat:

• Escola Agnès de Sitges
  • Escola Esteve Barrachina
  • Escola Itaca
  • Escola Les Roquetes
  • Escola Mediterrània
  • Escola Santa Eulàlia
  • Escola El CIM
  • Institut Baix a Mar
  • Institut Cubelles
  • Institut Les Vinyes
  • Col·legi Divina Providència
  • Col·legi Sant Bonaventura

Expositors que han realitzat mostres en aquesta activitat:

• Escola Pia Sitges (Propietats de l’aigua)
  • Escola Pia Sitges (La llum i els instruments òptics)
  • Escola Pia Sitges (Extracció ADN)
  • Espai Far (Descobrim els microplàstics)
  • Institut Baix a Mar (Cúpules de Leonardo)
  • Institut J. R. Benaprès (La física a l’abast)
  • Institut Les Vinyes (Les propietats dels gasos)
  • Institut Montgròs (Repte matemàtic)
  • Museu del ferrocarril (Tira del carro. Experimenta el Ferrocarril.)
  • UPC (Robots socials)

Visites als Museus de Sitges
Igual que en anteriors edicions, el Consorci del Patronat dels Museus de Sitges ens ha ofert la possibilitat de poder complementar el recorregut a les exposicions científiques amb una visita a algun dels Museus de Sitges.