Com escoltar els infants

El David Altimir ens ha parlat del seu llibre que, d’una manera planera i propera i amb ulls i veu de mestre, apropant-nos a dos aspectes bàsics de la pedagogia reggiana: l’escolta i la documentació.

Són dos aspectes que demanen un profund canvi de mentalitat, de mirada, d’actitud. Demanen una idea, una imatge, d’un infant capaç, i també d’un adult capaç d’establir-hi diàleg, un diàleg seriós i culte, un adult encuriosit per aprendre amb els infants, en disposició de compartir dubtes i descobertes amb els altres adults.

David Altimir és mestre d’Educació Infantil. Després d’estudiar Magisteri a la Universitat de Vic, va decidir fer una estada de dos anys a Reggio Emilia per conèixer una experiència educativa que canviaria la seva visió de l’educació de manera radical. Després d’haver col·laborat amb Reggio Children dos anys més, va continuar la seva vida professional a la Catalunya Nord, treballant a la Bressola del barri de Sant Galdric, de Perpinyà, durant deu anys. Actualment és mestre de l’escola pública.

Accés a l’enregistrament