Àmbits i models transferibles

A continuació es detallen els diferents àmbits en què es poden desenvolupar els projectes de Servei comunitari.

• Acompanyament i suport a l’escolarització. Coneixement de l’entorn i reforç escolar, classes de català per a nous vinguts, motivació per a l’estudi, classes a adults … .
  • Suport a necessitats bàsiques. Projectes d’ajuda directa a persones que poden necessitar-la: col·lectius en risc d’exclusió, persones immigrades, persones amb discapacitats  físiques o psíquiques …
  • Intercanvi generacional. Projectes que pretenen apropar col·lectius de diferents edats amb l’objectiu de facilitar el coneixement mutu i l’intercanvi de coneixements, sabers i habilitats.
  • Medi ambient. Projectes orientats a la conservació i educació mediambiental: reciclatge de materials, auditories      ambientals, conservació del patrimoni natural, estalvi energètic, cura de la fauna del territori …. .
  • Participació ciutadana. Projectes per estimular la participació en el barri o l’entorn immediat amb l’objectiu d’afavorir el compromés cívic i la millora de la qualitat de vida dels seus habitants, a través dels mitjans de comunicació, activitats culturals, processos participatius ,,, .
  • Patrimoni cultural. Projectes de conservació i restauració del patrimoni cultural i per a la recuperació i difusió de les tradicions culturals.
  • Projectes de solidaritat i cooperació. Projectes per a la sensibilització i defensa dels Drets humans, causes solidàries i humanitàries d’abast ampli i a nivell internacional.
  • Preservació i manteniment del medi urbà. Projectes de conservació i restauració del medi i mobiliari urbà.
  • Lleure. Projectes realitzats conjuntament amb les entitats d’educació en el lleure.

Els Models Transferibles són exemples d’accions, amb activitats didàctiques i recursos, que es poden dur a terme amb els alumnes abans, durant i després de la realització del servei, en el marc d’un projecte de Servei comunitari.

Actualment, hi ha disponibles els següents:

Acompanyament i suport a l’escolarització Intercanvi generacional Lleure Medi ambient Participació ciutadana
Esport escolar

Suport a la tasca escolar

Col·laboració amb entitats que atenen gent gran Lleure Ecosistemes fluvials

Ecosistemes fluvials (adaptat)

Let’s clean up Europe! Millora dels espais naturals propers

Malbaratament alimentari

#aquíproubullying

Donació de sang

Hàbits saludables. Alimentació activitat física i descans

Internet de tu a tu

Noves masculinitats

Prevenció conductes odi i discriminació

Què en saps de l’alcohol?

Refugiats, els nous ciutadans

Salut mental

Patrimoni cultural Preservació i manteniment del medi urbà Projectes de solidaritat i cooperació Suport a necessitats bàsiques
Apadrinem el nostre patrimoni Medi urbà Consum responsable

Desigualtats socials

Processos migratoris

Pobresa alimentària

També podeu disposar d’una versió en format de curs Moodle. Els fitxers de la part inferior permeten que els centres restaurin al seu entorn Moodle el curs i que així puguin disposar de tots els enllaços i arxius vinculats.

Per a veure i provar els cursos en format Moodle es pot accedir a com a visitants a l’entorn Odissea, es tracta només d’un entorn de proves. A més de l’enllaç per a visitar-los us posem l’enllaç del fitxer en format Moodle 2 per tal que el pugueu instal·lar en l’entorn Moodle 2 del vostre centre:

A més, a la xarxa hi ha altres exemples de Servei Comunitari que podeu desenvolupar al vostre centre: