Àmbits i models transferibles

A continuació es detallen els diferents àmbits en què es poden desenvolupar els projectes de Servei comunitari.

• Acompanyament i suport a l’escolarització. Coneixement de l’entorn i reforç escolar, classes de català per a nous vinguts, motivació per a l’estudi, classes a adults … .
  • Suport a necessitats bàsiques. Projectes d’ajuda directa a persones que poden necessitar-la: col·lectius en risc d’exclusió, persones immigrades, persones amb discapacitats  físiques o psíquiques …
  • Intercanvi generacional. Projectes que pretenen apropar col·lectius de diferents edats amb l’objectiu de facilitar el coneixement mutu i l’intercanvi de coneixements, sabers i habilitats.
  • Medi ambient. Projectes orientats a la conservació i educació mediambiental: reciclatge de materials, auditories      ambientals, conservació del patrimoni natural, estalvi energètic, cura de la fauna del territori …. .
  • Participació ciutadana. Projectes per estimular la participació en el barri o l’entorn immediat amb l’objectiu d’afavorir el compromés cívic i la millora de la qualitat de vida dels seus habitants, a través dels mitjans de comunicació, activitats culturals, processos participatius ,,, .
  • Patrimoni cultural. Projectes de conservació i restauració del patrimoni cultural i per a la recuperació i difusió de les tradicions culturals.
  • Projectes de solidaritat i cooperació. Projectes per a la sensibilització i defensa dels Drets humans, causes solidàries i humanitàries d’abast ampli i a nivell internacional.
  • Preservació i manteniment del medi urbà. Projectes de conservació i restauració del medi i mobiliari urbà.
  • Lleure. Projectes realitzats conjuntament amb les entitats d’educació en el lleure.

Els Models Transferibles són exemples d’accions, amb activitats didàctiques i recursos, que es poden dur a terme amb els alumnes abans, durant i després de la realització del servei, en el marc d’un projecte de Servei comunitari.

Actualment, hi ha disponibles els següents:

També podeu disposar d’una versió en format de curs Moodle. Els fitxers de la part inferior permeten que els centres restaurin al seu entorn Moodle el curs i que així puguin disposar de tots els enllaços i arxius vinculats.

Per a veure i provar els cursos en format Moodle es pot accedir a com a visitants a l’entorn Odissea, es tracta només d’un entorn de proves. A més de l’enllaç per a visitar-los us posem l’enllaç del fitxer en format Moodle 2 per tal que el pugueu instal·lar en l’entorn Moodle 2 del vostre centre: