20 de novembre. Dia Internacional dels Drets dels Infant

El 20 de novembre és del dia universal de la infància. Aquest dia està destinat a fomentar el benestar i els drets dels nens del món. L’any 1954, l’Assemblea General de les Nacions Unides va recomanar que es constituís a tots els països un Dia Universal del Nen i també va suggerir als governs estatals que celebressin aquest dia, en la data que cadascun d’aquests decidís més convenient. L’ONU celebra aquest dia el 20 de novembre, en commemoració a l’aprovació de la Declaració dels Drets del Nen l’any 1959 i de la Convenció sobre els Drets de l’Infant el 1989.

Podeu trobar dins la guia d’activitats i recursos per al curs 2020-2021 una activitat per celebrar aquest dia a l’escola, tant dins l’aula com on line. Proposem que nens, nenes, nois i noies elaborin una peça comunicativa que reflecteixi les preocupacions i idees del grup sobre un tema relacionat amb els drets de la infància i l’adolescència (sobre el dret a salut, la pandèmia de la COVID-19, la importància de la higiene i el rentat de mans, com es protegeixen del coronavirus… o qualsevol altre dels seus drets). Aquí trobareu el detall de la proposta. I si aquestes preocupacions estan relacionades amb el canvi climàtic, la unitat “Escolta” del projecte “La lliçó més gran del món” pot ajudar.

Què proposa l’activitat?:

• Reflexionar sobre la comunicació, els objectius i el públic destinatari, triar un format (us proposem diferents exemples) i elaborar una peça audiovisual amb un missatge sobre els temes que més interessin al grup.
  • Difondre el missatge entre els dies pròxims al Dia Mundial de la Infància i el Dia Internacional de la Ràdio i la Televisió per la Infància (enguany, 12 de desembre).
  • Les escoles disposaran d’un tauló de Flipgrid per pujar les peces audiovisuals. Cal obtenir el codi d’accés!

Per a qualsevol informació addicional que us calgui a catalunya@unicef.es . Des d’UNICEF volem que siguin moltíssims i moltíssimes els que “obrin el mute” i ens expliquin tot allò que els interessa!

Us adjuntem enllaços d’interès per treballar la temàtica d’aquesta diada a l’aula.