Tercera sessió

SEMINARI DE COORDINACIÓ TAC GARRAF. TERCERA SESSIÓ

4 de febrer de 2019

Després d’una part introductòria amb informacions variades, aquesta sessió està orientada a la impressió en 3D i serà conduïda per professorat de la UPC de Vilanova i la Geltrú.
Cada cop més, la tecnologia 3D és més present i la impressió 3D ha donat un gran impuls, per la qual cosa entenem que és un molt bon recurs per treballar als centres educatius. Actualment s’està estenent molt aquesta tecnologia i s’està creant una comunitat educativa amb eines i recursos 3D, on l’alumnat pensa, crea, dissenya i al final en pot veure el resultat. El fet que es treballa en diferents àrees curriculars li dona un gran valor afegit.
A la sessió es tractarà el procés de fabricació per impressió de polímers des de l’estadi de disseny, on es parlarà de diverses característiques mecàniques dels materials, aspectes previs al disseny i de la part de representació gràfica, fins la realització d’una peça real. El contingut de la sessió tindrà caràcter de presentació d’aquesta tecnologia i no està pensat per tractar profundament aquest procés.
Es realitzarà una part pràctica on els assistents, asseguts per parelles, posaran en practica determinats conceptes utilitzant el programa Blender, eina de disseny en 3D de codi obert. L’objectiu serà conèixer les operacions bàsiques en la realització de l’esbós, com son el pla 2D, l’extrusió, creació per revolució, interseccions, simetries, equidistàncies…
Si algú de vosaltres té experiència en aquest camp i ja ha realitzat activitats amb el seu alumnat, serà molt interessant que ho compartiu amb la resta dels participants. Si es dona el cas, us demanem que ens ho feu saber per tal d’acabar d’organitzar la sessió.
Continguts de la sessió:

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *