LA SALUT DE L’AIGUA 23-24

Projecte compartit de 2n (Cicle Inicial) adreçat a escoles de la comarca de la Ribera d’Ebre, “vivint els espais naturals comarcals, cultivem consciència mediambiental global. Les pràctiques d’aprenentatge que es duen a terme, persegueixen l’objectiu de poder fer que l’alumnat visqui, conegui i senti, els espais fluvials vora el nostre estimat riu Ebre al pas pel seu poble, i desperti consciència de conservació i divulgació dins seu.

A continuació, trobareu una selecció evidències i productes finals que ens aniran compartint les diferents escoles participants, sense les quals no hauria estat possible. Moltes gràcies a tot l’alumnat i docents! Salut i natura!

L'alumnat de 2n de l'Escola Lluís Viñas, ens han compartit el què han realitzat al llarg del primer trimestre en el marc del Projecte compartit:

Han realitzat moltes coses, entre les quals han volgut destacar molts moments diversos. Potser millor que ens ho expliquin elles i ells oi? Doncs cliqueu aquí i ho observareu! Enhorabona per la feina!

Aquí us deixem algunes imatges de la jornada que vam compartir plegats/des, al vostre centre i a l'activitat al vostre espai natural!

L'alumnat de 2n de l'Escola Sant Miquel d'Ascó, ens han compartit el què han realitzat al llarg del primer i segon trimestre en el marc del Projecte compartit.

• Elaboració de cartells per als WC de l’escola amb recomanacions d’estalvi d’aigua, així com també d’unes infografies per a repartir a les famílies amb recomanacions per a estalviar aigua a casa.
  • A més a més, s'ha fet difusió a un programa de la televisió d'Ascó que es diu “La Motxilla del Miquelet" on explica el què s'ha fet i on es donen també aquestes recomanacions.

Si en voleu veure un resum, cliqueu aquí a sota sobre la imatge! Enhorabona per la feina!

Després del nostre pas per l'escola, l'alumnat es va plantejar moltes preguntes. Aquestes van concloure amb l'inici d'un projecte d'aula titulat: “Com podem millorar la salut de l’aigua?” L'esmentat projecte ha gaudit de diferents moments i activitats, entre les quals en destaquen sortides (ETAP Ampolla i EDAR Flix), una xerrada amb la regidora de l’Ajuntament de Flix per tal de conèixer el cicle urbà de l’aigua al nostre poble, i experimentació a l'aula (estats de l’aigua, filtració d’aigua, anàlisi d’elements químics de diferents aigües), acompanyats de cerques d’informació a partir de vídeos i textos.

En voleu saber més? Doncs cliqueu aquí i observareu l’article de la web de l’escola sobre la presentació feta a les famílies. Enhorabona a tothom per la feina!

Mentre esperem el vostre producte final, aquí us deixem algunes imatges de la jornada que vam compartir plegats/des, al vostre centre i a l'activitat al vostre espai natural!