Estades Secundària

(LLEGIU prèviament la pestanya ESTADES). Després de recollir les propostes i impressions de l’alumnat i docents dels centres estadants d’educació secundària al llarg d’aquests últims anys, finalment ha finalitzat un intens i profund debat de l’equip educatiu. A partir d’aquest proper curs 2024-25, les estades de Secundària tenen una estructura tancada i clarament definida que tot seguit us detallarem, i persegueixen conciliar espai per a la descoberta, recerca i aprenentatge de l’alumnat, amb una part més lúdica i vivencial que atorguen les experiències educatives plantejades en la seqüència didàctica. Els dos itineraris possibles a escollir es poden dur a terme amb primer cicle o segon cicle d’ESO. Tot i compartir nom i estructura cada cicle té el seu propi contingut.

• ITINERARI D’APRENENTATGE EL CRIT DE LA NATURA. EL SENTS? (es pot realitzar als mesos d’abril (final de mes), maig, juny, setembre i inicis d’octubre).
  • ITINERARI D’APRENENTATGE L’EBRE, LA FRONTERA DE LA BATALLA. (es pot realitzar al mes de novembre en commemoració de l’aniversari de la fi de la Batalla de l’Ebre).

Cada itinerari d’aprenentatge present a l’estada consta de:

• Activitats virtuals d’aprenentatge: l’itinerari d’aprenentatge compta amb un seguit de propostes didàctiques amb format Genially que s’han creat explícitament per a que siguin l’eix vertebrador de la seqüència didàctica. L’itinerari virtual d’aprenentatge compta amb un seguit d’activitats que estan plantejades per a realitzar-se abans i després de l’estada, algunes són de caràcter obligatori i d’altres són d’ampliació. Tanmateix trobem activitats en català, castellà i anglès. CAL UN COMPROMÍS EXPLÍCIT de l’equip docent del centre estadant de que aquest material didàctic es tindrà en compte amb el seu alumnat, seguint les recomanacions i/o orientacions de realització que els oferirà l’equip educatiu del Cda de Flix.
  • Pràctiques d’aprenentatge a l’estada a Flix: seguint amb el fil conductor de la seqüència didàctica, es plantejaran activitats que fomentin la interacció amb el medi on té lloc l’acció educativa, emmarcades amb la filosofia del Cda de Flix: materials reutilitzables i sostenibles, treball cooperatiu i construcció de l’aprenentatge de manera col·laborativa, sempre sota una mirada lúdicodidàctica i la participació de l’equip docent acompanyant de l’alumnat.
  • El disseny de la seqüència didàctica és d’estada de tres dies. Finalitza el matí del tercer dia, i d’aquesta manera si es vol es pot venir amb un altre grup consecutivament (sempre que s’hagi realitzat la sol·licitud corresponent al període d’inscripció habilitat pel Departament d’Educació, i les característiques del Cda de Flix el puguin acollir). Per una estada més llarga o més curta, us recomanem que contacteu amb l’equip educatiu del Cda de Flix.
  • Activitats complementàries (amb preu extra per alumne): ambdues seqüències didàctiques finalitzen l’últim dia amb una activitat complementària que gràcies al seu caràcter pedagògic s’inclou dins horari lectiu al matí.

En el cas que vulgueu formalitzar la inscripció, us heu de dirigir aquí. Si és el primer cop que us voleu inscriure, us deixem una Guia d’ajuda amb els passos que us pot ser d’utilitat. Cliqueu aquí.