Estades Primària

(LLEGIU prèviament la pestanya ESTADES). Les estades d’Educació Primària (recordeu no es realitzen estades d’Ed. Infantil) tenen lloc al llarg de tot el curs escolar i persegueixen conciliar espai per a la descoberta, recerca i aprenentatge de l’alumnat, amb una part més lúdica i vivencial que atorguen les experiències educatives plantejades en la seqüència didàctica. La seqüència didàctica plantejada per l’equip educatiu del Cda de Flix parteix de la petició d’activitats didàctiques realitzada a la sol·licitud d’inscripció. A partir d’aquesta, s’intenta definir una seqüència didàctica el més coherent possible, amb un fil conductor que doni sentit a les pràctiques d’aprenentatge que es realitzaran, així doncs, l’equip educatiu del Cda de Flix gràcies a la seva experiència estudia la viabilitat de la demanda i en defineix una proposta de cronograma que es compartida amb els centres per continuar codissenyant-la.

• El disseny de la seqüència didàctica generalment és d’estada de tres dies, però hi ha altres possibilitats. Finalitza el matí del tercer dia, i d’aquesta manera si es vol es pot venir amb un altre grup consecutivament (sempre que s’hagi realitzat la sol·licitud corresponent al període d’inscripció habilitat pel Departament d’Educació, i les característiques del Cda de Flix el puguin acollir). De totes maneres també s’ofereix la possibilitat de venir en format estada de dos dies i fins a quatre dies. Segons l’hora d’arribada a raó de la distància del centre educatiu i la població de Flix es planifica activitat didàctica el matí del primer dia (exclusivament amb els centres educatius propers), o no i es destina a l’arribada i instal·lació a l’alberg Vilar Riu de Baix. A sota deixem un exemple de tipus d’organització d’estada de tres dies, per si us pot servir d’ajuda.
  • És molt important observar l’apartat ÀMBITS per tal d’escollir activitats didàctiques que s’adeqüin al nivell educatiu de l’alumnat amb que es vol participar amb modalitat d’estada al Cda de Flix, abans de fer la sol·licitud d’inscripció. De no ser així, l’equip educatiu serà qui determinarà quines activitats s’adeqüen més a cada situació concreta.
  • Temps abans de la vostra arribada, us facilitarem accés a alguna/algunes activitats virtuals d’aprenentatge del nostre espai EXPLORA!, així d’aquesta manera ajudar-vos a presentar i/o anticipar conceptes que complementaran les activitats de la vostra estada. És necessari que les realitzeu. Cal tenir en compte, que no totes les activitats didàctiques que fareu amb nosaltres a l’estada tenen necessàriament lligada una activitat virtual d’aprenentatge prèvia. (Per a més informació visiteu la pestanya EXPLORA!).
  • Pràctiques d’aprenentatge a l’estada a Flix: seguint amb el fil conductor de la seqüència didàctica, es plantejaran activitats que fomentin la interacció amb el medi on té lloc l’acció educativa, emmarcades amb la filosofia del Cda de Flix: materials reutilitzables i sostenibles, treball cooperatiu i construcció de l’aprenentatge de manera col·laborativa, sempre sota una mirada lúdicodidàctica i la participació de l’equip docent acompanyant de l’alumnat.
  • Activitats complementàries (amb preu extra per alumne): generalment les seqüències didàctiques es recomana que finalitzin l’últim dia amb una activitat complementària molt significativa que gràcies al seu caràcter pedagògic s’inclou dins horari lectiu al matí: Petits anelladors (anellament científic d’ocells) o Sortida amb caiacs pel meandre de Flix. Tanmateix si un centre no vol seguir la recomanació, es parla i s’ofereix una proposta d’activitat didàctica que no tingui cost addicional per l’alumnat. També es poden afegir a les tardes i nits de la vostra estada, ho parlareu amb l’equip educatiu del Cda al llarg de la coordinació, i si voleu més informació podeu anar a la pestanya Activitats Complementàries.

En el cas que vulgueu formalitzar la inscripció, us heu de dirigir aquí. Si és el primer cop que us voleu inscriure, us deixem una Guia d’ajuda amb els passos que us pot ser d’utilitat. Cliqueu aquí.