Què és l’espai EXPLORA! ?

L’espai virtual d’aprenentatge EXPLORA! neix com a resposta d’una necessitat plantejada per vosaltres, els usuaris/àries del Cda de Flix. Aquesta necessitat fa referència a com podíem trobar un encaix per tal de poder realitzar activitats d’aprenentatge prèvies a la vostra arribada, virtuals i enllaçades directament amb les que veniu a realitzar al nostre servei educatiu, acordades en la seqüència didàctica del vostre cronograma.

En el marc del Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC) 2020-2023, tot aprofitant la formació rebuda Estratègies i eines tecnològiques per a la virtualització de les propostes formatives, a càrrec del Servei d’Innovació, xarxes i serveis educatius, hem cregut oportú crear aquest espai on anar-hi generant aquest tipus d’activitats, per tal de que signifiqui una primera aproximació i contacte, amb aspectes rellevants que després seran d’utilitat a l’alumnat quan realitzin l’estada o la sortida.

A partir de les aportacions que ens realitzeu i de la reflexió del nostre equip educatiu, busquem generar pràctiques d’aprenentatge basades amb la gamificació, que siguin àgils i didàctiques, que es puguin fer en qualsevol tipus d’organització (en gran grup, per equips, en parelles…) i, amb un denominador comú, que l’alumne en pugui acabar observant la seva funcionalitat en el procés d’aprenentatge amb nosaltres.

D’aquesta manera preveiem al llarg d’aquest curs i el proper, anar creant i dissenyant tot el contingut d’aquest espai virtual d’aprenentatge, que tot i que tenim present que caldrà cuinar-lo a foc lent, som conscients de la necessitat de donar resposta com a servei educatiu, a les necessitats dels/ de les estadants, tan alumnat com docents. Aquí al costat us deixem la guia d’utilització de l’espai, que creiem que us pot resultar d’utilitat, que també teniu al correu electrònic que el coordinador/a de l’activitat del vostre centre ha rebut.