EL MÓN DE LA FLORA 23-24

Projecte compartit de 4t (Cicle Mitjà) adreçat a escoles de la comarca de la Ribera d’Ebre, “vivint els espais naturals comarcals, cultivem consciència mediambiental global. Les pràctiques d’aprenentatge que es duen a terme, persegueixen l’objectiu de poder ajudar a descobrir aspectes relacionats amb la morfologia, reproducció i identificació de la flora, i poder fer que l’alumnat visqui, conegui i senti, els espais naturals vora el seu centre educatiu, i desperti consciència de conservació i divulgació dins seu.

A continuació, trobareu una selecció d’evidències i productes finals que ens aniran compartint les diferents escoles participants, sense les quals no hauria estat possible. Moltes gràcies a tot l’alumnat i docents! Salut i natura!

El producte final de l'alumnat de 4t, és el resultat de la reflexió sobre la pregunta essencial: Quin és el paper de les plantes en el nostre entorn? A partir d’aquesta pregunta inicial en van sortir d'altres que van permetre després de la investigació i de la cerca d’informació trobar-hi resposta.

L’alumnat ha elaborat un video amb les seves conclusions i les respostes a les preguntes que es van plantejar. Per tal d'observar la presentació, cliqueu a sobre de la següent imatge! Bona feina nois i noies!

Aquí us deixem algunes imatges de la jornada que vam compartir plegats/des, al vostre centre i a l'activitat al vostre espai natural!

L'alumnat de 4t, va decidir convertir-se en reporteres i reporters. El producte final ha estat la realització d’un reportatge audiovisual sobre el món de la flora. Aquest reportatge forma part del programa que s’emet per Vídeo Ascó Televisió titulat “La motxilla del miquelet”. Un programa que consta d’un noticiari, un reportatge i una entrevista.

El voleu veure? Doncs cliqueu a sobre de la imatge següent! Enhorabona per la feina!

Els nens i nenes de 4t de l’escola Lluís Viñas de Móra d’Ebre, han realitzat tres lapbooks sobre la germinació de les plantes:

• Al primer, han fet un seguiment de la germinació de les plantes sense aigua i sense llum.
  • Al segon, han fet la germinació de les plantes amb aigua i sense llum.
  • Finalment al tercer, han fet la germinació de les plantes amb aigua i llum.

Cliqueu a sobre de la imatge següent per a veure una breu mostra. Enhorabona per la feina!