ENTORN ENERGÈTIC

“Coneixent els nostres recursos energètics, albirem un ús més racional i sostenible a les nostres mans.”

Les activitats didàctiques a continuació descrites, es duen a terme a l’espai del Centre d’Informació de l’Energia de la Central Nuclear d’Ascó  i/o al Parc Solar Ramón Escriche, segons les característiques que ofereix el disseny de seqüència didàctica concreta de cada estada o visita.

 

BOSC D’ENERGIES I     Activitat didàctica orientada a  2CM i CS

Participarem d’una activitat cooperativa, lúdica i didàctica, on poder apropar-nos al coneixement del funcionament de les principals centrals de producció energètica. Hi ha preguntes a les quals podrem trobar resposta amb aquesta activitat i, per què no, plantejar-nos-en de noves. Visitarem el parc solar Ramón Escriche, un dels parcs estatals més gran, infraestructura veïna de la Reserva Natural de Sebes i escenari privilegiat d’aprenentatge.  O bé, el Centre d’Informació de l’Energia d’Ascó (segons disponibilitat).

COMPETÈNCIES
Àmbit de coneixement del medi
Dimensió món actual

C1 Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.

C5 Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur.

Dimensió ciutadana

C11 Adoptar hàbits sobre l’adquisició i ús de béns i serveis, amb coneixements científics i socials per esdevenir un consumidor responsable.

 

BOSC D’ENERGIES II     Activitat didàctica orientada a  1ESO i 2ESO

Participarem d’una activitat lúdica i didàctica, dins d’un espai divulgatiu, el Centre d’Informació de l’Energia, a les instal·lacions de la Central Nuclear d’Ascó, dedicat al món de l’energia. Gaudirem també d’un museu interactiu on poder-nos apropar i/o aprofundir en el coneixement de l’energia en general i la d’origen nuclear en particular. Hi ha moltes preguntes a les quals podrem trobar resposta amb aquesta visita i, per què no, plantejar-nos-en de noves.

COMPETÈNCIES
Àmbit cientificotecnològic
Dimensió Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana

C1  Identificar i caracteritzar els sistemes físics i químics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals.

Dimensió objectes i sistemes tecnològics de la vida quotidiana

C8  Analitzar sistemes tecnològics d’abast industrial, avaluar-ne els avantatges personals i socials, així com l’impacte en la salubritat i el medi ambient

Dimensió Medi Ambient

C11 Adoptar mesures amb criteris científics que evitin o minimitzin els impactes mediambientals derivats de la intervenció humana.