El Cda de Flix

El Camp d’Aprenentatge1 de Flix està situat a la Ribera d’Ebre, en una zona d’aiguamolls vora el riu Ebre, dins la Reserva Natural de Sebes i Meandre de Flix (al Mas del Director). Aquest servei educatiu partint de la inquietud i la motivació de l’equip que el conforma, i com a agent de transformació educativa, s’encamina i creix tenint com a segell identitari: oferir espais d’aprenentatge i convivència, basats en el marc curricular vigent i, impregnats entre altres, amb els principis recollits al Manual per a entorns d’aprenentage innovadors, UOC-UNESCOCAT, (2018). Voleu observar alguns dels espais més destacats?

L’equip educatiu, està integrat per dos mestres del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i una educadora ambiental de la Reserva Natural de Sebes. La nostra tasca docent amb els alumnes es desenvolupa seguint l’horari escolar, aproximadament des de les 9h del matí fins a les 17h de la tarda.

A més a més, es compta amb l’assessorament i la col·laboració del Grup Natura Freixe en diferents àmbits i, es participa d’activitats que organitzen des de la Reserva Natural de Sebes per la comunitat educativa de la comarca (Festa de la Cigonya, Setmanatura, Cursa de les Cigonyes i jornades de voluntariat ambiental).

• Gaudir d’experiències d’aprenentatge empoderadores i rellevants.
  • Cooperar en el desenvolupament de competències per la vida.
  • Cultivar consciència mediambiental.
  • Viure un espai natural.
  • Descobrir el patrimoni històric i energètic local.
  • Enriquir el CdA gràcies a la visió dels estadants (alumnat i docents).

Els quals emmarquen les nostres pràctiques d’aprenentatge on:

• L’alumne és el protagonista de l’aprenentatge i, generador de contingut de l’activitat.
  • El treball en equip fomenta la construcció del coneixement col·laborativament.
  • Les dinàmiques afavoreixen la coavaluació i la posada en comú dels aprenentatges entre alumnes.

Les activitats didàctiques d’aquest camp són adequades als alumnes dels següents nivells educatius:

Ed.Inf Ed.Primària ESO
ci
cm
cs
1r cicle
2n cicle
RD R R R R R
R Oferta recomanada
RD Oferta recomanada per sortides d’un dia

L’Entorn d’Aprenentatge de Sebes i Meandre de Flix neix durant el curs 2008, arran d’un acord pioner entre Departament d’Educació, l’Ajuntament de Flix i el Grup Natura Freixe (gestors de la Reserva Natural de Sebes).

L’any 2019, es rep la consideració de Camp d'aprenentatge de Flix, a partir de la suma de voluntats i esforços de les parts implicades i, de la presentació d'una nova proposta en forma de projecte educatiu amb una visió integrada entre passat, present i futur com a servei educatiu, que dibuixa nous horitzons col·laboratius, participatius, i sobretot pedagògics, més emmarcats i dirigits cap a la transformació educativa que s'està vivint a Catalunya. És el primer Eda que passa a ser Cda.

L’equip educatiu a la proposta de cronograma, sempre us enviarà un punt d’encontre per al dia de la vostra arribada, també us facilitarà un número de telèfon per a que abans de la vostra arribada truqueu, i us acompanyarà a l’alberg o fins a la seu del Cda. Al Camp d’Aprenentatge de Flix s’hi accedeix a través de l’Eix de l’Ebre (C-12), a la sortida/entrada de Flix pel polígon industrial La Devesa, a través d'un camí de terra que en 2 km us durà al Centre d’Informació Mas del Director (Reserva Natural de Sebes).

1 Els camps i entorns d’aprenentatge (CdA/EdA) són serveis educatius de suport curricular i de caràcter interterritorial que treballen conjuntament amb els centres educatius. El valor afegit dels camps i entorns  d’aprenentatge és promoure l’aprenentatge competencial dels alumnes a partir d’activitats didàctiques en entorns naturals, socials i culturals singulars de Catalunya. Podeu trobar més informació a: