EL MÓN DE LA FLORA 21-22

Projecte compartit de 4t (Cicle Mitjà) adreçat a escoles de la comarca de la Ribera d’Ebre, “vivint els espais naturals comarcals, cultivem consciència mediambiental global. Les pràctiques d’aprenentatge que es duen a terme, persegueixen l’objectiu de poder ajudar a descobrir aspectes relacionats amb la morfologia, reproducció i identificació de la flora, i poder fer que l’alumnat visqui, conegui i senti, els espais naturals vora el seu centre educatiu, i desperti consciència de conservació i divulgació dins seu.

A continuació, trobareu una selecció d’evidències i productes finals que ens aniran compartint les diferents escoles participants, sense les quals no hauria estat possible. Moltes gràcies a tot l’alumnat i docents! Salut i natura!

L'alumnat van decidir crear un joc de memory per repassar aspectes descoberts en el projecte compartit.

El memory consta d’un full amb la descripció del joc, les instruccions, un dau, les cartes del joc (72 en total: 36, amb imatges i 36, amb text); i un full amb les solucions, en què es pot comprovar quines són les parelles correctes.

Per tal de veure el procés creatiu d'aquesta excel·lent proposta de treball cooperatiu, us recomanem que cliqueu a sobre la següent imatge!!!

Aquí us deixem algunes imatges de la jornada que vam compartir plegats/des, al vostre centre i a l'activitat al vostre espai natural!

A l’escola hi ha dos classes de 4t de Primària. Cada classe va realitzar 4 o 5 grups, i cada grup va treballar un dels objectius proposats pel CdA: diferències entre tipus de vegetació, parts de la fulla, parts de la flor i fases de reproducció de les plantes amb flor. Per tant, per a cada un d’aquests objectius hi ha diferents productes finals.

L’alumnat ha gaudit d'autonomia a  en tot el procés, des del disseny de la idea fins a l’elaboració del treball i el format i materials utilitzats. Els productes finals no són iguals, havent productes en diferents formats (paper o digital) i també diferents tipus d’activitats (jocs, lapbook, vídeos explicatius…)

En acabar els productes finals, cada grup va fer una presentació i l’alumnat es va coavaluar. També vam realitzar una autoavaluació de tot el procés. Per tal d'observar- ho aquí teniu on un Genially! Bona feina a tots i totes!

L'alumnat dividit en grups de treball d’experts, han anat buscant informació relacionada amb el món de la flora. A partir d’unes preguntes que se’ls van plantejar, van anar cercant informació i després elaboraren els treballs per poder explicar-ho a la resta dels companys de la classe. Si els voleu observar, cliqueu a la imatge de sota. Enhorabona per la feina!