ESC Les Vinyes (Sant Cugat Sesgarrigues) curs22/23

Els dies 3, 4 i 5 de maig ens va visitar l’escola Les Vinyes realitzant una estada amb el seu alumnat de cicle mitjà i superior. Va ser una estada molt ben aprofitada ja que van realitzar un bon moment 1, 2 i 3, tal i com demanen les directrius a l’hora de visitar camps i entorns d’aprenentatge. Una estada exemplar que volem compartir per a si pot servir per a futures escoles estadants.

Com a moment 1 tots els cursos van dedicar dues sessions a veure els vídeos previs que els vam compartir amb informació del Delta, la problemàtica a la qual s’enfronta per la manca de sediments, les aus del Delta, vídeos sobre els musclos i van realitzar el Kahoot previ.

L’alumnat de 3r,4t i 5è va realitzar una treball/recerca que contextualitzava el seu destí: el Delta de l’Ebre descobrint alguns topònims, el conreu de l’arròs, el riu, les aus…

D’altra banda, l’alumnat de 6è cadascú es va inventar el seu cartell en Canva com si treballessin a una agència de viatges on es promocionava el Camp d’Aprenentatge, en ell hi havien d’incloure: un mapa fet a Stepmaps a partir del mapa de topònims que els vam facilitar, el seu avatar, el seu nom en grafiti i l’organització de les activitats del camp en uns quadrants/horaris.

Durant el moment 2, la pròpia estada, el primer dia quan van arribar es van instal·lar i per la tarda van realitzar la descoberta de La Ràpita en format “Escape Room” mitjançant grupets on cada un descobria una part del poble: el comerç, la pesca, la platja, els serveis públics… i al final ens trobàvem a la plaça el Cóc per realitzar el tancament construint l’escut de La Ràpita i explicant els seus elements. El segon dia va ser el torn de “Les aus del delta” i vam anar amb bicicleta pels arrossars i realitzar l’observació i classificació de les aus aquàtiques que van poder veure. Per finalitzar l’estada, el tercer i últim dia, van realitzar l’activitat titulada “Què menja el musclo?” amb volta en barca per la badia dels Alfacs inclosa.

Finalment, un cop van tornar al centre, van dedicar la setmana a realitzar diferents activitats com a treball del moment 3. Primer van realitzar l’enquesta que enviem per valorar l’estada per grupets i després van omplir la seva pròpia rúbrica de manera individual per veure què havien après. En un dels fulls, hi ha un qüestionari on valoren les activitats més importants que van fer al Camp d’aprenentatge de l’1 al 8.

A partir de l’estada, van poder treballar alguns conceptes importants en l’àmbit matemàtic, van fer el sondeig i les gràfiques de cada classe i van comparar les dades entre els diferents cursos. A 3r, la mestra va fer el resum de dades i la gràfica de barres i l’alumnat ho va interpretar, comparant-ho amb els altres cursos. A 4t i 5è, van fer la gràfica a partir del resum de dades que primer va fer la mestra i entre tots van elaborar la gràfica de barres a l’Excel. Després van interpretar i comparar amb les dels altres cursos. L’alumnat de 6è van ser capaços de fer l’anàlisi de dades de cada persona, sumar amb la fórmula en Excel i treure la gràfica per sectors i fins i tot els percentatges per poder comparar finalment els 4 cursos.

Com podeu veure, una estada excel·lent on l’alumnat va gaudir molt aprenent de l’entorn. Moltes gràcies per aquest retorn i esperem veure’ns aviat!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *