Carles III “Les aus del delta” curs 20/21

Us presentem el treball sobre les aus aquàtiques del delta de l’Ebre dut a terme per l’alumnat de 6è de primària de l’Escola Carles III.

Vam fer 4 sortides de camp amb els 4 grups de 6è els dies 15, 16, 17 i 18 de Març de 2021. Però uns dies abans, l’alumnat ja va realitzar un treball previ (Moment 1) mitjançant un taller a l’aula en anglès per tal d’estudiar les adaptacions corporals d’aquests animals al seu medi. Aquest taller va acabar amb l’elaboració d’una sèrie de petjades (amb guix) d’alguns d’aquests ocells a partir d’uns motlles de silicona que ens van demanar.

Arribats els dies de les sortides de camp (Moment 2), els alumnes de 6è van estar tot el dia voltant pel delta amb la bicicleta i observant in situ els diferents ocells aquàtics estudiats els dies anteriors. Vam visitar diferents hàbitats del delta per tal d’observar i identificar el màxim de biodiversitat possible. Abans de dinar, entre tots, es va fer una llista de totes les espècies observades, les vam situar al seu ambient més habitual anotant també les particularitats del seu comportament. Desprès de dinar, vam comptar amb la presència dels ornitòlegs al càrrec de la Fundació Plegadis que van dur a terme un taller d’anellament científic per tal que l’alumnat conegués amb detall tot tipus de curiositat dels ocells: les migracions, adaptacions, com s’estudien, etc. Gràcies a aquest taller vam poder observar de ben a prop els ocells més petits (passeriformes), que són més difícils de veure amb prismàtics i telescopis, ja que són molt petits i tenen una gran mobilitat. També vam poder visitar els rapinyaires nocturns (mussols) que tenen en gàbies de recuperació per al projecte Noctua, vam veure ducs, mussols banyuts, gamarussos, òlibes, mussols comuns i el xot.

Finalment, uns dies desprès de les sortides de camp (Moment 3), l’alumnat de 6è va tancar el projecte fent uns treballs en anglès sobre les espècies més emblemàtiques d’ocells aquàtics del delta.

Estem molts contents que l’alumnat hagi tret tant profit de l’activitat realitzada, i és un exemple model d’aprofitament d’una activitat vivencial per aprofundir el treball curricular.

Aquí us deixem un recull de fotos: