Es tracta d’un taller amb activitats de laboratori basades en la sal de cuina, que podem venir a fer als centres educatius del Bages. És un tema d’especial interès en una comarca tan afectada per les explotacions de materials salins.
Les activitats són variades: hauran de preparar dissolucions utilitzant material de laboratori (provetes, balances electròniques, vasos de precipitats…), mesuraran densitats amb densímetres i faran experiències relacionades amb la diferent concentració de les dissolucions. Deixarem a punt recipients per obtenir cristalls i uns muntatges que produiran estalactites (agrairem si posteriorment ens envieu alguna foto de les estalactites que obtingueu!)
| Nivells | CS i ESO |
| Durada | Tot el matí (3h) |
| Lloc de trobada | La Culla o el propi centre educatiu |
RECOMANACIONS
Si l’escola té laboratori, fantàstic. Si no, podem treballar perfectament a l’aula, reunint les taules formant grups d’uns 4 alumnes.
Fitxes de treball:
Treball previ o posterior:
Les següents activitats es proposen com a treball previ al taller.
En els següents enllaços podreu descarregar la nostra proposta per encaixar l’activitat en un context i amb un repte, on es detallen els objectius, competències bàsiques, l’avaluació, els sabers i els ODS mobilitzats.








