Presentació

El Camp d’Aprenentatge del Bages és un servei educatiu de suport curricular del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Forma part de la xarxa de Camps d'Aprenentatge del Departament d'Educació. Web de la xarxa

Es troba en un entorn humanitzat. És per això que tant les estades, com els projectes compartits o les sortides tenen per objectiu donar a conèixer i fomentar hàbits de minimització de l’impacte de les persones sobre el medi, especialment en la gestió dels recursos geològics, de l’aigua i dels residus.

Treballem conjuntament amb els centres educatius promovent l'aprenentatge competencial dels alumnes, a partir d'activitats didàctiques en l'entorn, vinculades al projecte educatiu de cada centre.

Les activitats amb alumnes poden ser:

- Estades de 2 a 5 dies: allotjats a l'Alberg del Carme de Manresa
- Sortides o activitats d'un dia
- Projectes compartits amb centres de la comarca

Les activitats que portem a terme poden ser realitzades en les pròpies instal·lacions de La Culla, en instal·lacions i equipaments d'altres entitats, en itineraris guiats per la comarca, o bé en el propi centre escolar si són activitats vinculades a projectes compartits. Es realitzen dins l'horari i calendari escolar.

Altres activitats:

- Elaboració de materials per a treballar als centres.
- Assessorament a professors i alumnes
- Préstec de materials
- Jornades de formació per al professorat, dins el Pla de Formació de Zona.

Nivells educatius
Aquest camp ofereix activitats adequades pels alumnes dels següents nivells educatius:

Podeu consultar el nivell concret de cada activitat a la taula Totes les activitats

El Camp d'Aprenentatge del Bages manté un acord de col·laboració amb dues entitats locals: el Consorci del Bages per a la Gestió de Residus i la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia (Parc de la Sèquia)  que permet formar equip amb les seves educadores i fer Xarxa al Bages per l'educació ambiental.

Tenim un altre tipus d'acord de col·laboració amb el Parc Cultural de la Muntanya de Sal de Cardona per visitar i utilitzar les seves instal·lacions amb els alumnes de les estades.

El Camp forma part de la comissió científica del GeoParc de la Catalunya Central , de la comissió d'activitats de l'Anella Verda de Manresa i de la comissió organitzadora de la Fira Ecoviure.

La Casa de La Culla, propietat de l'ajuntament de Manresa, va obrir les seves portes com a equipament d'educació ambiental el 1984. El primer ajuntament democràtic de Manresa es va fer càrrec de la rehabilitació de la casa i va crear una comissió interdisciplinar (amb mestres, pagesos i biòlegs) a qui va encarregar el projecte de la Casa de la Natura del Bages.

El 1991 la gestió de la Culla passa de l'ajuntament de Manresa al Consell Comarcal del Bages.

El 1993, arrel d'un conveni entre el Consell Comarcal del Bages i el Departament d'Educació de la Generalitat, es crea el Camp d'Aprenentatge del Bages, que segueix fent educació ambiental formant part de la xarxa de Camps d'Aprenentatge de Catalunya.

A partir del 2002 s'estableix un acord de col·laboració entre el Camp d'Aprenentatge del Bages i el Consorci del Bages per a la gestió de residus, que segueix vigent.

De forma semblant, el 2005, s'estableix un acord de col·laboració amb l'Aigües de Manresa i posteriorment, el 2011, l'acord s'estableix amb la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia.

Les tres entitats fem Xarxa al Bages per l'Educació Ambiental.

El 2016 el Consell Comarcal rescindeix el conveni amb l'Ajuntament per gestionar la Casa de la Culla i la seva gestió passa a la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia.