Itineraris geològics per la comarca

El Camp d’Aprenentatge ha elaborat diversos itineraris geològics per la rodalia de diverses poblacions del Bages: Manresa, Súria, Artés, Calders i Santa Maria d’Oló. Tots ells es localitzen en materials del període Eocè, marins i continentals, que són els més característics de la comarca.

El nostre objectiu és introduir als alumnes en el coneixement de les roques sedimentàries a través de l’observació directa, esbrinant algunes circumstàncies de la seva formació. Pot plantejar-se com a activitat de camp per a alumnes que estudien geologia o com a iniciació a aquesta matèria. Tots els itineraris (excepte al de Manresa) es poden fer a peu a partir dels nuclis de població respectius.

L’activitat s’iniciarà amb una presentació a l’aula de la història geològica del Bages (el mateix dia de la sortida o algun dia abans).

Alguns itineraris es poden complementar amb un taller que solem fer a la tarda: un taller de fòssils si s’han estudiat terrenys fossilífers o un taller de cocció de la pedra de guix en el cas de Súria.

PROGRAMACIÓ DE L’ACTIVITAT DIDÀCTICA I TALLER DE GUIX

MATERIAL NECESSARI: Fitxes de treball, carpeta i llapis.
RECOMANACIONS: Cal portar roba adequada a l’època de l’any i aigua.
DURADA: L’itinerari un matí. Si hi ha taller associat, una tarda.
NIVELLS: Consulteu la taula Totes les activitats.