La Muntanya de sal i el Castell de Cardona

El Camp d’Aprenentatge del Bages ofereix la visita a la Muntanya de sal i al Castell de Cardona en la modalitat d’estades.

Visita a la Muntanya de sal

L’objectiu d’aquesta activitat és que els alumnes puguin veure i endinsar-se a la muntanya de sal, que constitueix la punta d’un gran diapir salí.

L’activitat consisteix en un recorregut per l’interior de la muntanya, on els alumnes podran descobrir les diferents formacions geològiques que s’esdevenen al llarg del temps i la diversitat de sals que s’hi van dipositar.

Podran veure també part de la maquinària que s’utilitzava per fer funcionar l’ascensor de la mina.

Per comprendre millor el què veuran, previ a la visita, es passa una presentació powerpoint de la història geològica del Bages, la formació de la Muntanya de sal i un petit recorregut de la història minera de Cardona.

Visita al Castell de Cardona

El Castell de Cardona i la Col·legiata de Sant Vicenç, dins el mateix recinte, són monuments de valor reconegut. El Castell és un exemple magnífic de fortificacions del segle XVIII, època en que el disseny dels castells arriba a la màxima perfecció abans de perdre el seu valor militar. La Col·legiata de Sant Vicenç és un referent en el romànic català.

La pujada al Castell es farà a peu, per poder visualitzar els diferents elements arquitectònics i buscar explicacions de la utilitat de cada una de les seves formes. A dalt, podran visitar el pati del Castell i l’interior de l’església romànica.

FITXES DE TREBALL
MATERIAL NECESSARI: carpeta, fitxes de treball, llapis i goma
DURADA: Un matí
NIVELLS: consultar la taula Totes les activitats