Cicle de teatre i audicions musicals (Sant Vicenç dels Horts) – Curs 2020-2021

En el marc de les accions de dinàmica educativa que promou l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, publicades cada curs al Catàleg d’accions de dinàmica educativa, la Regidoria d’Educació proposa un cicle de teatre i audicions musicals per a que les escoles de la ciutat potenciïn la vessant artística de l’educació.

En aquesta línia, són dotze els espectacles que conformen aquest cicle, dirigits a públics d’edats diferents i que trobareu resumits a continuació (FENT CLIC AL TÍTOL ACCEDIREU AL DOSSIER PEDAGÒGIC DE CADASCUN DELS ESPECTACLES):

Taller de Tuba, a càrrec de Toni Chelvi (P3)

En aquesta activitat se’ns presenta la tuba, l’instrument de vent metall més greu, i el bombardí, el seu germà petit, a càrrec del músic valencià que dirigeix el taller. A partir de les pròpies experiències, els nens s’endinsaran en els sons d’aquesta família d’instruments passant per cançons populars conegudes, cançons de l’àmbit de la música instrumental i els antecedents dels instruments de vent metall. Al final de l’espectacle alguns alumnes podran provar aquest meravellós instrument.

Taller de Saxo, a càrrec de Marta Romero (P4)

Proposta de Barna Brass Quintet, pensada per a un públic reduït (grup classe) que gaudirà de forma intensa el so i les vibracions d’aquest instrument. Podrem escoltar un saxo alt i un saxo soprano, a més de construir un instrument d’aquestes característiques amb materials reciclats, és a dir, amb una regadora i un broquet. És un taller pensat per a que els nens també hi participin, amb algunes cançons que coneixen i podran cantar i d’altres que tard o d’hora formaran part del seu repertori, com ara les bandes sonores de pel·lícula més conegudes.

El bosc màgic, a càrrec d’Alfons Encinas (P5)

Proposta d’un recorregut per un món màgic on fades, follets, bruixes, gnoms, aloges i éssers màgics del bosc eren ben presents al cor de tothom i les seves históries i llegendes ens acompanyaven tot barrejant-se en la vida i costums de la gent senzilla i sensible als seus missatges, gent capaç de respectar el lloc on ells viuen i descobrir les seves manifestacions per boscos, rius, llacs i Paratges on la natura no ha estat malmesa per la irresponsabilitat del ésser humà.

Tot il·lustrant les llegendes o rondalles amb cançons màgiques Tradicionals de participació on els petits podran cantar i participar amb gestos i escoltar sons de la Natura, ocells,animalets del bosc ,vent ,trons,pluja,rierols,imaginar els colors de l’arc de Sant Martí, cantar al planeta Venus i a la lluna, el sol i si l’espai ho permet ballar alguna dansa col·lectiva de rotllana al ritme de la guitarra, l’arpa, la mandolina i la baglama.

Pim pam pum, contes, a càrrec d’Arpillera Teatre (Ed. Infantil)

Un recull de contes d’ara amb personatges de sempre. La màgia, la fantasia i la imaginació estan servides. Una de les millors virtuts dels contes és la d’estimular la fantasia i la imaginació de l’infant. Els contes, per la seva varietat temàtica, d’ambients, de situacions i personatges obren a l’infant un ampli ventall de possibilitats que en la seva petita experiència quotidiana mai no hauria imaginat. A més, els elements emprats per als contes són diversos: titelles de mitjó, elements màgics, jocs de colors o papers de colors, fet que permet també obrir un ventall de possibilitats creatives per a realitzar posteriorment amb l’alumnat a l’aula.

Un drac, una bruixa i un mag, a càrrec d’Arpillera Teatre (Cicle Inicial)

Arpillera ens porta un sac d’històries de valentia, estima i bondat. Els contes estimulen la capacitat d’atenció i de fabulació. Només sentint belles paraules, es desperten en la nostra imaginació milers d’imatges i mons d’il·lusió. Podrem sentir les històries “El drac amat-xú”, “Winnie, la bruixa”, “Un vell mag, bonifaci i despistat” i “Gago per merenda”.

Johana i el sud, a càrrec de Cicuta (Cicle Mitjà)

Johana i el Sud és un viatge digital i virtual cap a terres remotes i un aprenentatge de les conseqüències del canvi climàtic. Seguint amb la mirada un estol d’orenetes que migren cap al Sud, a la Johana se li desperten les ganes d’aventura. Decidida com sempre, s’embarca en un viatge per conèixer què hi ha més enllà de les muntanyes que rodegen el seu poble. Té la certesa que al Sud hi trobarà boscos frondosos, rius d’aigua cristal·lina i cels estrellats plens d’ocells. Ara bé, aquest idil·li es troba molt més lluny del que la Johana es pugui imaginar. I és que per arribar fins a aquest paradís, abans haurà de creuar ciutats grises, mars plens de deixalles i boscos secs de pluja. En efecte, la contaminació fa temps que guanya terreny a la naturalesa neta i frondosa del Sud, cada any més petit i més llunyà. Aconseguirà arribar-hi, la nostra protagonista? 

Meta, a càrrec de Cicuta (Cicle Superior)

Meta és un espectacle que reflexiona al voltant de la immigració al Mar Mediterrani des d’un punt de vista testimonial. 

El juliol del 2008, el nedador olímpic David Meca va creuar l’Estret de Gibraltar tres cops seguits. Meta és la narració d’aquesta gesta esportiva en veu d’un jove subsaharià que també va creuar l’Estret ara fa dos anys. 

Del contrast que es desprèn a l’hora de posar en comú aquestes dues realitats oposades, en deriva una reflexió crítica al voltant de la nostra societat. I és que, encara que al llarg de tot l’espectacle només es parli de David Meca i les adversitats amb les que el nedador es va trobar al llarg de la travessia, la veu testimonial del jove carrega les paraules d’un significat que va més enllà de la gesta esportiva de creuar l’Estret. Es desvela, així, la cara oculta del Mar Mediterrani. D’aquesta manera, l’espectador es veu interpel·lat a pensar les circumstàncies amb les que altra gent creua les mateixes aigües que el nedador. Essent un mateix recorregut en el mapa, per Meca és només la pista on córrer una marató de llarga distància, per d’altres una meta on comença una nova vida. 

Els pensaments activats i acumulats de rerefons durant l’espectacle emergeixen a la superfície en forma de debat, individual i/o col·lectiu, per donar lloc a una reflexió crítica de manera incisiva, directa i sense medis al voltant de la immigració. 

Els tres porquets, a càrrec de Cia. Veus-Veus Barrufets (Escola bressol)

En aquest cas se’ns proposa un clàssic de la literatura infantil per apropar als infants dos valors necessaris per al seu creixement personal dins de la societat: la responsabilitat i la solidaritat. A través d’unes titelles podrem treballar la història dels tres porquets, alhora que comencem a introduir-nos en el món de l’espectacle en directe.

Guyi-Guyi, a càrrec de Cia. Perifèria Teatre (Ed. Infantil i Cicle Inicial)

Guyi-Guyi és una adaptació lliure del conte de l’“Aneguet lleig”, que permet escenificar d’una forma interesant i divertida el tema de la recerca d’identitat, questió molt present a una societat tan globalitzada com la d’avui en dia. El contrast entre els protagonistes ens ajuda a representar la por a la diferència i els prejudicis que aboquem sobre aquells que es comporten de forma diferent al que esperem.

Gretel i Hansel, a càrrec de Cia. Zum-Zum Teatre (Cicle Mitjà)

Gretel i Hansel és una adapatació del conte clàssic Hansel i Gretel dels Germans Grimm. El tema principal és la por. La por a a ser abandonats (sobretot pels pares), la por als perills i a les adversitats. I sobretot, el treball, l’ús de la intel·ligència per a superar els obstacles i la necessitat de la unió de dos germans. A través de cançons i reflexions anirem avançant en aquesta història que ens aproparà a l’original però que ens deixarà molt a reflexionar.

Música per a tothom, a càrrec de Luis Grané (Secundària)

Espectacle que acosta la música als adolescents a partir de temes perfectament reconeixibles i que permeten a l’alumnat apropar-se a la realitat de la música en directe.

El blues a l’escola (Cicle Inicial i Mitjà)

Espectacle que ens acosta al blues com a estil musical a través de la seva història vinculada a l’esclavatge, els seus intèrprets més importants, les seves peces més reconegudes i la seva vinculació amb altres estils com el gòspel o el jazz.

La màquina del so, a càrrec de Pep Gol (Cicle Superior)

L’evolució dels instruments musicals sempre ha anat vinculada a la tecnologia pròpia de cada època. L’electrònica i posteriorment la tecnologia digital i les seves aplicacions al so, han permès la creació de nous instruments que han canviat radicalment la forma de fer música. El llenguatge MIDI, ens permet connectar i fer interactuar sintetitzadors, ordinadors i tota mena d’aparells digitals donant-nos unes possibilitats gairebé il·limitades que veurem en aquest espectacle, qualificat com a audició-concert però on els espectadors tindran un rol necessari per a poder avançar.

A day in the life of Billy Fibber, a càrrec de Cia. ETC (Cicle Superior i Secundària)

Teatre en anglès. Aquesta és la història de Billy, un noi jove amb una imaginació molt viva. La majoria de les vegades Billy se sent amenaçat o avorrit. Intenta mantenir la pau, per no deixar-se fer cas: és per això que probablement s’avorreix tan sovint. Està assetjat a l’escola i és hostatjat a casa. L’única fuga de Billy és la seva rica vida fantàstica on s’imagina que és l’estrella, l’únic heroi romàntic, el valent cavaller modern valent que pot, d’alguna manera, conquistar el cor de Beth a la nova noia de la seva classe que, com que és nova, Billy pensa que ella no sabrà el patètic que és.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>