Escalem Domènech i Montaner

Proposta educativa destinada a l’alumnat de primària
Material per al professorat

Organitza: Arxiu municipal i comarcal de Reus

L’activitat es centrarà en la descoberta de la documentació que d’aquest arquitecte s’ha conservat a l’arxiu. Es tracta de plànols i dibuixos signats per ell. D’aquesta manera volem donar a conèixer als alumnes, mestres i la ciutadania en general la seva obra.

Algunes d’elles molt emblemàtiques com la casa Navàs de la Plaça del Mercadal i d’altres del tot desconegudes perquè no es van arribar a realitzar. S’exposarà aquest material al vestíbul de l’Arxiu. S’acompanyarà amb una conferència sobre les obres reusenques de l’arquitecte.

A l’abril i al maig l’arxiu oferirà als centres educatius la possibilitat de consultar les fonts primàries per conèixer els plànols creats per l’arquitecte i des del CRP donarem suport i orientacions per tal de poder reproduir-los de manera creativa en el seu pati ajudant a treballar amb els alumnes conceptes matemàtics com l’escala però també processos de documentació i recollida d’evidències d’aprenentatge.

Durant el mes de juny es mostrarà en un espai emblemàtic el material generat.

Presentació de la proposta didàctica:

Dossier per Educació primària

Dossier per Educació secundària