UsApps, el canal de comunicació i denúncia per visibilitzar les violències naturalitzades als centres educatius

Entre els documents per a l’organització i la gestió dels centres tenim El pla Les escoles lliures de violències. Ubicació del projecte educatiu de centre publicat el 07/06/2022.

Aquest document detalla els objectius, marc normatiu, persones referents i funcions en relació a aquesta línia estratègica del Departament, que pretén visibilitzar les violències naturalitzades als centres educatius, tot identificant-les per abordar-les i protegir infants i joves.

També parla de la UsApps, que es va crear al 2021. Aquesta és una aplicació web del Departament d’Educació que permet comunicar d’una forma fàcil, intuïtiva i eficaç les situacions de violència a la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència (USAV).
És, per tant, el canal de comunicació i denúncia per visibilitzar les violències naturalitzades als centres educatius, i per identificar-les i actuar-hi per protegir infants i joves.
La poden utilitzar alumnes i la resta de la comunitat educativa, tant si són persones que viuen directament una situació de violència com si en són testimonis. La UsApps té l’objectiu de donar veu a les persones afectades, trencar el silenci i
l’aïllament en què viuen, garantir-ne la confidencialitat i iniciar la intervenció específica.

Aquest pot ser un dels referent documentals a tenir en consideració quan reflexionem en el centre sobre dos dels sis vectors , perspectiva de gènere i benestar emocional.

Recordeu que en el nostre Nodes tenim una pàgina dedicada a la Coeducació on trobareu molts altres recursos que us poden ser útils.