AQUESTA PÀGINA VA PATINT CANVIS AMB L'OBJECTIU DE MILLORAR ELS RECURSOS OFERTS
US ANIMEM A COL·LABORAR AMB NOSALTRES COMPARTINT RECURSOS, INFORMACIONS I ACTIVITATS SOBRE COEDUCACIÓ i/o PERSPECTIVA DE GÈNERE!
Llista de validació per ajudar a reflexionar al voltant del vector de la perspectiva de gènere en la vida del centre educatiu amb la intenció de provocar millores per a la incorporació del mateix. Llista de validació versió google docx.pdf: |
|||||||||||
Llista de validació versió formulari google: |
|||||||||||
FORMACIÓ
|
Us informem que s’ofereix una segona edició de la Formació Inicial Coordinador/a coeducació, convivència i benestar, destinada a les persones coordinadores d’educació bàsica dels centres públics i centres concertats que no van poder fer la formació del 1r torn.
Us facilitem el calendari, els horaris i l’enllaç d’inscripció.
Convivència i Clima escolar del Servei d’Escola i Famílies també fa una oferta formativa adreçada als i les docents d’educació infantil, d’educació primària i d’educació secundària que ofereix orientacions, recursos i eines per facilitar als centres educatius:
Accés a l’oferta formativa Coeduca’t amb el currículum Inscripcions 1r torn del 8 al 24 de setembre 2023. Inscripcions 2n torn del 15 de novembre 2023 fins al dia abans de l’inici. Coeduca’t també ofereix formació a centre: Coeduca’t al centre Aquest programa formatiu de prevenció de la violència masclista consta de formació per a docents, per l’alumnat de cicle superior d’Educació Primària i alumnat de 3r i 4t d’ESO i formació per les famílies. Els materials han estat elaborats amb la col·laboració d’entitats expertes en prevenció de la violència masclista: CoeducaAcció i Fundació Aroa. L’objectiu dels vídeos de Prevenció de la Violència Masclista és oferir una eina de sensibilització per desemmascarar la violència masclista i com els estereotips de gènere estan molt presents a la societat. La col·lecció consta de 8 càpsules en què la protagonista, la Júlia reflexiona sobre les situacions de violència masclista que s’hi va trobant al llarg de la seva infantesa i adolescència. El Consell Comarcal del Maresme ofereix els tallers de corresponsabilitat en la llar per als centres educatius del Maresme com a mesura de sensibilització vers una igualtat efectiva de les persones en la nostra societat. L’exposició “Dones cuidadores” es pot demanar com a recurs independent en qualsevol altre moment aquí En el document adjunt, podeu llegir tota la informació relacionada amb aquests tallers i a través d’aquest enllaç els podeu sol·licitar. Els tallers es poden realitzar del gener fins al maig. |
||||||||||
LES MALETES i ALTRES MATERIALS SOBRE PERSPECTIVA GÈNERE COEDUCACIÓ EN PRÈSTEC al CRP de l’Alt Maresme |
Al CRP de l’Alt Maresme hem distribuït el nostre nou material de coeducació en 3 maletes pedagògiques que oferim en préstec als centres d’infantil, primària i secundària: CONTINGUT DE LA MALETA DE COEDUCACIÓ PER INFANTIL I CICLE INICIAL. CONTINGUT DE LA MALETA DE COEDUCACIÓ PER CICLE MITJÀ I CICLE SUPERIOR. CONTINGUT DE LA MALETA DE COEDUCACIÓ PER SECUNDÀRIA. Les maletes es complementen amb altres recursos en format digital. Roll-up que recull l’itinerari de l’educació afectivosexual. Exposició Una Mirada LGTBI+ al Món Animal. 13 roll-ups de muntatge fàcil. |
||||||||||
“La meva regla, les meves regles “ per alumnat de 1r ESO |
A partir de gener i fins al maig, es farà la implementació del Pla d’Equitat Menstrual “La meva regla, les meves regles” a tots els centres educatius de secundària, públics i concertats, de Catalunya, impartit per les llevadores de l’ASSIR i les infermeres del Programa Salut i Escola.
Aquest any s’adreça a alumnat de 1r d’ESO i no hi haurà repartiment de productes menstruals, ja que a partir de gener, s’activarà l’accés universal als productes menstruals reutilitzables per a totes les persones menstruants de 10 a 60 anys. S’obtindrà un codi QR a través de la web La Meva Salut i es podrà anar a les farmàcies a adquirir un dels tres productes menstruals que s’ofereixen. Les menors de 16 anys tindran disponible el codi QR en la pàgina web La Meva Salut dels seus progenitors o tutors legals. Per complementar la intervenció s’ofereix aquesta Guia per al coneixement sobre la menstruació: Equitat menstrual. Generalitat de Catalunya. 2023 que pot ajudar a acompanyar el taller de les infermeres i llevadores i aprofundir en les competències específiques de biologia i les competències transversals (ciutadana, d’aprendre a aprendre i digital). Inclou propostes d’activitats a l’aula. |
||||||||||
El catàleg inclou, entre altres, els recursos següents:
– Maleta coeducadora de llibres, per a centres educatius de primària: Aquest recurs es va posar en marxa el 2019 amb dues maletes de llibres per l’alumnat, pel professorat i una guia amb activitats i recursos complementaris. El 2020 vam ampliar el nombre de maletes a 4 per donar resposta a la demanda rebuda i aquest 2023, vam dividir els llibres per cicles (inicial, mitjà i superior), per aprofitar més i millor les maletes. Ara en tenim 6 de maletes (dues per cada cicle).
– Maleta coeducadora de jocs, per a centres educatius de primària: Posem a disposició com a prova motor, la primera maleta de jocs coeducatius per donar resposta a demandes rebudes per part d’alguns centres. Junt amb la maleta de jocs, hi ha la guia corresponent.
Tant la maleta de llibres com la de jocs permeten treballar per exios temàtics com els rols de gènere, l’educació emocional, la diversitat afectiva i sexual i la igualtat de gènere.
– Tallers de corresponsabilitat en la llar, per a alumnat de pirmària, secundària, cilces formatius i espai d’educació en el lleure, i per a famílies.
Els tallers tenen com a finalitat la valorització de les cures com a forma d’assegurar la construcció de relacions socials compromeses amb el benestar dels altres.i la identificació de la desigualtat de gènere en les tasques de cures i tasques reproductives.
– Material “Després de l’armari”, un conjunt de material audiovisual, gràfic i escrit elaborat pel Consell Comarcal del Maresme conjuntament amb
l’activista trans i fotògrafa Mar Llop, entitats LGTBI i alguns ajuntaments de la comarca, complementat amb diverses fitxes d’activitats. – Catàlegs de llibres amb perspectiva de gènere i diversitat, un recurs amb criteris per dotar biblioteques i centres culturals de llibres capaços de generar canvi en l’imaginari literari del públic general, afegint títols que tractin temàtiques diverses com: noves masculinitats, empoderament i feminisme, LGBTI+, diversitat funcional, cultural i familiar, educació sexual i afectiva, etc.
– Autocurs “Com afrontar les discriminacions LGTBI“, adreçat a tot el personal de l’administració pública.
– Autocurs “Per un ús no sexista i inclusiu del llenguatge“, adreçat a tot el personal de l’administració pública.
|
|||||||||||
Guia de coeducació per als centres educatius : pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre Generalitat de Catalunya Institut Català de les Dones Departament d’Educació 2008 |
|||||||||||
Bloc del programa de coeducació, perspectiva de gènere i educació afectivosexual al currículum. Departament d’Educació on podreu accedir a diferents recursos, formació, etc d’ús directe i indirecte a les aules. A continuació us en ressaltem alguns: |
|||||||||||
Per on comencem? | |||||||||||
Eina per a la diagnosi | Aquesta eina proposa un seguit d’elements per a la diagnosi inicial amb elements per a la reflexió i l’autoavaluació dels centres pel que fa a aspectes relacionats amb la coeducació, l’educació afectivosexual i la perspectiva de gènere.
L’objectiu del document és ajudar els centres a definir prioritats i establir plans d’acció, des del seu context i en funció de la seva realitat. |
||||||||||
Una mirada al currículum |
Els documents que s’ofereixen en aquest apartat del bloc de Coeduca’t, recullen una sèrie de preguntes que poden ajudar els docents i a les docents, a reflexionar i a qüestionar-se com abordar els diferents continguts, capacitats i competències des de la perspectiva de gènere, proporcionant possibles orientacions sense ànim de ser exhaustives. Les preguntes estan organitzades per àmbits curriculars i, dins cada àmbit, per capacitats (en el cas de l’educació infantil) i per competències (en el cas de l’educació primària i secundària obligatòria). |
||||||||||
Normativa de referència | |||||||||||
Glossari del programa Coeduca’t | Quin significat assignaríeu a aquestes paraules? estereotips, prejudicis de gènere, rols de gènere,…
Aquests glossaris us poden ajudar amb aquests i altres dubtes de conceptes. |
||||||||||
Aclarint conceptes clau a través de petits vídeos
“Dibuixant el gènere” és un projecte divulgatiu basat en el llibre amb el mateix títol, que té com a objectiu acostar les aportacions dels estudis de gènere a un públic ampli. El projecte està elaborat per Gerard Coll-Planas i Maria Vidal. El llibre està inclòs a la maleta de secundària. Disponible también en castellano: Dibujando el género. Also available in English: Illustrating gender |
sexe/gènere gènere…biologia o cultura?
diferències i desigualtats entre homes i dones gènere i exclusió
|
||||||||||
Educació afectivosexual |
(per accedir a l’itinerari fes clic sobre la imatge) Accés a orientacions per a l’educació afectivosexual per cicles (pàgina original de Coeduca’t; cal anar baixant per la pàgina per veure els materials pels diferents cicles)
Pel que fa a l’abordatge i l’enfocament de l’EAS al centre escolar, cal tenir present que la proposta s’ha de fer al llarg de tota l’escolarització, adaptada a cada etapa evolutiva i a l’edat de l’alumnat i, evidentment, en totes les etapes l’EAS s’ha de basar en l’evidència científica.” En aquest article del blog de Graó, la Dra. Berta Aznar Martínez en parla.
Altres articles d’interès: Acompanyar les sexualitats ens demana creativitat Aquest article fou sol·licitat per GUIX. ELEMENTS D’ACCIÓ EDUCATIVA a cooperativa Magranes el mes d’octubre de 2022 i acceptat el mes de desembre de 2022 per ser-hi publicat. |
||||||||||
Cal obrir la porta a la comunicació sobre les VIOLÈNCIES SEXUALS amb els infants i PREVENIR-LES.
|
Projecte La bici de la Lola Conte inclòs a la maleta de coeducació del CRP. Guia de la lectura
Els Matins de Catalunya Ràdio:Com ajudar els més petits a explicar que han patit abusos sexuals. Criar.cat: Educar en el consentiment, prevenir abusos i violències sexuals.
Treballen des de 1997 en l’atenció integral, prevenció, formació i sensibilització dels abusos sexuals infantils. SENTIR QUE SÍ, SENTIR QUE NO és un material pedagògic per a la prevenció de l’abús sexual infantil inspirat en l’obra de teatre Feeling YES, feeling NO, de Dennis Foon. Aquest material consta de tres capítols en format taller realitzats amb infants de 4t. de primària, on es treballen les sensacions agradables i desagradables de la proximitat o el contacte físic íntim amb persones desconegudes i amb persones de l’entorn relacional proper. L’objectiu és apoderar els infants en la identificació de situacions de seguretat i inseguretat en aquest àmbit per tal de prevenir l’abús sexual infantil. Guia pedagògica de treball adreçada a famílies, professorat, |
||||||||||
Llenguatge inclusiu |
Comparativa de guies de llenguatge no sexista fet per Marta Berenguer Sánchez | ||||||||||
Les comunicacions del Departament d’Educació han de promoure uns usos respectuosos pel que fa al gènere, en consonància amb les polítiques d’igualtat de la institució, per la qual cosa es recomana aplicar els criteris lingüístics de gènere que s’especifiquen en aquest document. |
|||||||||||
Les receptes per visibilitzar les dones en l’àmbit de l’educació de l’Institut Català de les Dones. | |||||||||||
Guia per un ús inclusiu i no sexista del llenguatge. Consell Comarcal del Maresme,
Aquesta guia ha estat feta des d’una perspectiva de gènere en clau interseccional. La primera part de la guia està dedicada a oferir fórmules per incloure tots els gèneres: masculí, femení i no binari, de manera igualitària sempre que sigui possible; la segona part està dedicada a oferir orientacions per canviar els usos que perpetuen estereotips basats en el gènere, l’origen, l’aspecte físic, etc. i la tercera a plantejar pautes per a una representació igualitària i respectuosa de totes les persones en el material gràfic i audiovisual que produïm com a administració pública. |
|||||||||||
El pati com aespai educatiu i inclusiuPatis coeducatius. Guia per a la transformació feminista dels espais escolars. (enllaç a la publicació lliure digital) |
|||||||||||
Recursos diversos |
|||||||||||
Aquest recurs elaborat pel Departament d’Educació (2020) amb col·laboració de la il·lustradora Gracia Lleó i l’experta en pràctiques restauratives Mònica Albertí, ens permet aprendre a gestionar les emocions tot jugant, oferint una nova proposta de ludificació en l’educació socioemocional. Cadascuna de les cartes està inspirada en una emoció o estat emocional, el joc de cartes és totalment flexible i pot utilitzar-se creativament de moltes maneres. Les 36 cartes de les necessitats Les 36 cartes de les emocions
My family buiders. Joc del quinto (recurs extra del joc inclòs a la maleta d’INF-CI) My family builders. Dibuix blanc i negre (recurs extra del joc inclòs a la maleta d’INF-CI) Feelinks. Dossier amb normativa i propostes didàctiques. (castellà) (recurs extra del joc inclòs a la maleta de CM-CS) The mind. Regles del joc (castellà) (recurs extra del joc inclòs a la maleta de SEC) Guia dibuixant el gènere. (recurs complementari del llibre de la maleta de SEC) Curtmetratge d’animació stop-motion que trenca amb el binarisme de gènere. Adaptació de l’àlbum il·lustrat Cua de Sirena. |
|||||||||||
Propostes d’activitats |
|||||||||||
Aquest conte, inclòs a una de les maletes de coeducació del CRP Maresme II, és un dels materials que proposen utilitzar en aquest RECULL D’ACTIVITATS DIDÀCTIQUES PER A LA PREVENCIÓ D’ABUSOS SEXUALS. Educació Primària. ABUSOS SEXUALS INFANTILS
Cambia el cuento Les sociòlogues Cristina Vila i Mireia Selva, són les creadores del projecte “Canvia el conte” i d’Igualtat Creativa. Des del 2015 estan desenvolupant projectes de coeducació i prevenció de violències masclistes a centres educatius, treballant amb tota la comunitat educativa: infants, adolescents, professorat i altres professionals del món educatiu i famílies. El sexe de les joguines. (activitat per portar el debat a l’aula…i a la comunitat) notícia a betevé. L’escola Fructuós Gelabert llança una campanya contra les joguines sexistes. Abigail Armengol i Josep Bassas. Dijous, 13 de desembre del 2018 a les 20.19. (notícia i vídeo per portar el debat a l’aula…i a la comunitat) Obres de teatre amb una mirada coeducadora:
“LA MOTXILLA DE L’ADA” de la companyia Teatre al detall, guardonat amb el premi recomana.cat com a millor espectacle familiar, ens explica la història de l’ADA i la seva transformació. Parla sobre la identitat de gènere i els estereotips entre els nens i les nenes, rosa-blau, fort-feble que fan tant mal. És un espectacle ideal per treballar el tema sobre la identitat de gènere amb sensibilitat, poesia i tendresa.
Participeu en la creació de vídeos amb una mirada positiva cap a les diversitats de gènere i afectives-sexuals! L’apertura d’inscripcions sol ser a inicis de setembre fins el novembre. Adreçat a grups de joves de 12 a 18 anys. Promocionat per l’Observatori de les dones que és una instància de participació ciutadana impulsada per diferents ajuntaments. L’objectiu d’aquest concurs és fomentar la producció de curtmetratges que contribueixin al reconeixement social del col·lectiu LGBT, objectiu fonamental del Casal Lambda. Aquesta convocatòria va dirigida als alumnes de tots els centres educatius de secundària, batxillerat, cicles formatius i ensenyaments postobligatoris (no universitaris) així com als casals i entitats de joves de Catalunya. Es pretén fomentar la realització de curtmetratges al voltant de temes relacionats amb la violència homòfoba o qualsevol mena de discriminació per raó de l’orientació sexual o identitat de gènere. Consulteu en aquest enllaç els requisits i les bases de participació de la 6a edició. CONSTRUIR MIRADES Analitzem la perspectiva de gènere y les diversitats en les representacions audiovisuals. Oferta d’activitats coeducatives per l’alumnat, persones docents i famílies. Projecte 2023. «En Escena. Mirades plurals sobre la representació de les sexualitats a la cultura audiovisual». Més informació sobre l’exposició Aquí. ofereix tallers i exposicions al centres educatius i el joc Benvinguda a la Vida Cíclica, un recurs didàctic en format de joc de taula dissenyat amb la finalitat exclusiva que els professionals de la docència tinguin eines per explicar la menstruació de manera natural i positiva i ajudar a erradicar mites i tabús. És ideal per formar part com un recurs més dins d’un conjunt de materials específics per abordar aquesta temàtica, com per exemple, una “maleta vermella”. guia docents català guia famílies |
|||||||||||
Diferents guies, reculls de lectures i propostes didàctiques per treballar la coeducació publicades per diverses entitats |
Guia “Abrazar la diversidad: propuestas para una educación libre de acoso homofóbico y transfóbico”
Presentació “Jocs i joguines no sexistes” El recull de 70 contes per treballar la coeducació i la igualtat de gènere de la Nati Bergadà. Encoratja’t. Una proposta educativa per la igualtat de gènere i la violència zero (inclou reflexions de la mà de l’escriptora Gemma Lienas i les històries de La Carlota s’enCORatja) Guia de contes i novel·les per la igualtat de gènere i la violència zero (de 3 a 18 anys) Plataforma unitària contra les violències de gènere Coeducacció cooperativa. Llistat de recursos. Propostes Didàctiques Educació Infantil, Primària, E.S.O.,Batxillerat i F.P.A. Área de la Dona intersindical Valenciana. Us plantegeu com fer la selecció de contes a l’aula. Aquesta càpsula del CESIRE Trenquem els estereotips de gènere a l’aula INF PRI us fa una proposta. DESAPRENENT Una mirada feminista a l’etapa secundària. Aquesta guia és una invitació a posar-se en joc, a ser més lliures i a apostar per una mirada crítica per poder acompanyar el jovent a poder-ho fer també. Amb propostes de dinàmiques i recull d’experiències. Creada per Coeducacció i Candela. Explica’m un conte. Coeducar en la petita infància a través del contes. Recursos pedagògics online per a la igualtat Ajuntament de Barcelona (ciberassetjament, masculinitats, violència masclista…) Secundària. SENTIR QUE SÍ, SENTIR QUE NO. Material pedagògic per a la prevenció de l’abús sexual infantil inspirat en l’obra de teatre Feeling YES, feeling NO, de Dennis Foon. Consta de tres capítols dirigits a alumnes de 4t de Primària, i un quart capítol dirigit a famílies i educadors. També inclou una guia pedagògica per treballar conjuntament amb els altres materials. Aquí podeu veure la presentació: https://youtu.be/sdApzsKFYfc Guia de contes per la diversitat LGTBI+ – ‘Petjades de mestre’, un espai educatiu que intenta apropar una nova mirada cap a l’educació des de l’aula. La revista Namaka, en el seu n.31, parla de la diversitat familiar. Volen donar visibilitat a tota mena de famílies: adoptives, acollidores, biparentals, multiculturals, homoparentals, etc. La revista fa reflexionar a la canalla sobre si les mascotes o els amics també se’ls considera família. A més, els convida a dibuixar la seva família del futur amb l’objectiu que entenguin que la composició familiar pot canviar al llarg de la vida.
|
||||||||||
Dones i ciència
|
#100tífiquesUna iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology(BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu del projecte és fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa. El programa té la vocació de fomentar una relació més directa i recíproca entre la ciència i la societat, i molt especialment d’incrementar la consciència d’aquest col·lectiu i eixamplar-ne l’espai. #100tífiques a les escoles – STEAMem la ciènciaPer quart any consecutiu, el dia 11 de febrer, coincidint amb el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, els centres escolars de tot el país tindran l’oportunitat de connectar i conèixer investigadores de l’entorn de l’empresa, centres de recerca i universitats de Catalunya i el món. (Inscripcions 2022 tancades). EXPOSICIÓ CIENTÍFIQUES CATALANES 2.0.L’exposició “Científiques catalanes 2.0”, nascuda al 2020 pretén donar una major visibilitat al paper estratègic de les dones científiques del nostre territori, que es preocupen per comunicar la ciència a fi de contribuir a crear i divulgar rols i models femenins, especialment en els àmbits de les ciències i les enginyeries. És de vital importància conèixer les dones de ciència per ajudar a superar els estereotips de gènere en les disciplines STEAM. Així, l’objectiu de l’exposició és posar de manifest el paper fonamental de la dona en l’avanç de la ciència en la societat, tot destacant algunes científiques del nostre entorn més proper, el territori català. CIENTÍFIQUES: PASSAT I PRESENTEl projecte Científiques: passat i present vol connectar la biografia, recerca i descobriments de científiques del passat amb la recerca que actualment estan liderant científiques de tot el món. A través de diferents fitxes didàctiques es dona visibilitat a científiques que han treballat i treballen en els camps de la radioactivitat, la catàlisi, la cristal·lografia, la programació, l’ADN, la llum i la geometria. Expliquen la seva recerca i l’impacte que han tingut els seus descobriments en les nostres vides. Igualment, a fi d’il·lustrar i complementar la part teòrica, es proposen experiments/pràctiques per fer a classe sobre cadascun dels camps de recerca tractats. DONES DE CIÈNCIA AL CINEMAHistòricament el patriarcat s’ha filtrat per totes les escletxes possibles i la ciència no és un món a part. L’exclusió de la dona d’àmbits universitaris i científics ha sigut palpable i notori. Per aquesta raó creiem que és necessari visibilitzar la tasca de les dones científiques i afortunadament el cinema s’ha nodrit de pel·lícules on la dona és protagonista. Revisa les ficcions i biopics de grans històries que han contribuït a desterrar la cultura masclista de l’àmbit científic a la tria de les 10 pel·lícules imprescindibles de la dona científica. TecnoGirlLa TecnoGirl és un projecte que té com a objectiu principal la divulgació de la ciència i la tecnologia entre els estudiants de secundària, i que especialment pretén fomentar les vocacions tecnològiques en el col·lectiu de noies en edat compresa entre els 12 i 18 anys, per contribuir així a posar fi a la bretxa de gènere que hi ha en professions d’aquest àmbit. Per assolir aquest objectiu hi haurà una exposició itinerant sobre dones científiques i tecnològiques que es podrà veure a diferents biblioteques del Maresme. Aquesta exposició es posarà a disposició dels centres educatius de forma onLine per a que els centre puguin portar-la a les seves aules. També es realitzaran tallers de tecnologia, ciència i artístics (tallers Xnergic i BiblioLabs) per acostar els estudiants en especial i el públic en general a noves metodologies. Seran tallers curts, intensius i pràctics i es faran a 10 biblioteques del Maresme. Finalment, la gran activitat del projecte serà una hackató, que consisteix en un esdeveniment creatiu i formatiu en què els participants han de donar resposta a un repte social plantejat per la seva comunitat d’una manera pràctica i mitjançant la tecnologia. En aquest cas es realitzarà una HackGirl, per fomentar les vocacions tecnològiques en el col·lectiu de noies en edats compreses entre 12 i 18 anys, i el repte social al qual s’haurà de donar resposta al hàndicaps que planteja l’economia circular. ROBOCAT NoiesL’associació El Racó dels Robotaires posa en marxa Noies ROBOCAT amb l’objectiu de fomentar les vocacions STEM entre les nenes i noies de fins a 18 anys a través d’un programa de beques atorgades a centres educatius, empreses, entitats i particulars que vulguin participar en la ROBOCAT, El Campionat de Robòtica de Catalunya. El programa s’implementarà des de l’edició 2021-2022.Des de la ROBOCAT creiem amb la importància de refermar el nostre compromís perquè les nenes i noies cursin carreres STEM. Considerem fonamental despertar l’interès de les nenes i noies per a la ciència i la tecnologia des de ben petites. Els estereotips de gènere poden impedir que coneguin la seva vocació en les disciplines de l’àmbit cientificotecnològic. Les nenes i noies d’avui són les científiques, matemàtiques i enginyeres del demà. CIENTÍFIQUES N’HI HA ARA I N’HI HA HAGUT SEMPREArticle de Cel Obert sobre Dones astrònomes. XARXA DE BIBLIOTEQUES MUNICIPALSla Biblioteca Virtual t’ofereix aquest especial de continguts amb recomanacions, selecció de documents, pel·lícules i molts recursos que podràs trobar a la Xarxa de Biblioteques on la dona és la protagonista i així reconèixer el paper clau que juguen les dones en la ciència i la tecnologia. #NO MORE MATILDAS#NoMoreMatildas és una campanya de l’Asociación de Mujeres Investigadoras y Tecnólogas que busca denunciar les conseqüències de l’Efecte Matilda. Una idea de Gettingbetter amb la col·laboració de Dospassos que busca recuperar referents científics per inspirar i fomentar la vocació científica en nenes i adolescents. |
||||||||||
Adreces web d’entitats que ofereixen recursos, formacions, assessoraments, notícies d’interès, etc. |
cooperativa que treballa per a la incorporació d’una perspectiva de gènere i feminista a l’educació per construir col·lectivament una societat lliure de violències, atenta a la diversitat i que situï la cura i el benestar de les persones al centre.
és una entitat sense afany de lucre fundada l’any 2004 a Barcelona amb l’objectiu de contribuir a una transformació social basada en l’educació en valors amb perspectiva feminista i comunitària.
Des d’una perspectiva feminista i de drets, existeix per a contribuir a generar una transformació social i política que asseguri que totes les persones poden gaudir de la seva sexualitat de manera plaent, saludable i lliure de violències masclistes.
|
||||||||||
Altres propostes didàctiques |
|||||||||||
|
|
||||||||||
|
|