Universalitat de l’aprenentatge

Per consultar els articles i notícies relacionats amb el sistema inclusiu i DUA, cliqueu aquí.

Formació per al suport a la inclusió

Disseny Universal per a l’Aprenentatge a l’xtec: Definció, pautes, per què, el què i com…

DE L’ESCOLA INCLUSIVA AL SISTEMA INCLUSIU

Aquesta publicació va adreçada a tota la comunitat educativa i té com a objectiu compartir els marcs conceptuals i normatius en relació amb el sistema educatiu inclusiu, així com proporcionar elements per a la presa de decisions en la concreció de mesures i suports cap a la igualtat d’oportunitats.

MESURES I SUPORTS UNIVERSALS EN EL CENTRE EDUCATIU

Document molt interessant que fa un recorregut per 4 qüestions bàsiques a l’aula: Personalització dels aprenentatges (metodologies), organització flexible del centre, avaluació formativa i formadora, acció tutorial i orientació.

DOCUMENT RESUM DE “MESURES I SUPORTS UNIVERSALS EN EL CENTRE EDUCATIU”

Elaborat per Jesus Ruiz Quiles.

GUIA DE LLENGUATGE INCLUSIU EN EL TRACTAMENT DE PERSONES AMB DISCAPACITAT

La Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya agraeix a les
persones i associacions següents la revisió acurada que han fet d’aquesta GUIA DE
LLENGUATGE INCLUSIU EN EL TRACTAMENT DE PERSONES AMB DISCAPACITAT:
APSOCECAT (Associació Catalana Pro Persones Sordcegues);
DINCAT (Federació d’Entitats de la Discapacitat Intel·lectual i del Desenvolupament del
Catalunya);
FESOCA (Federació de Persones Sordes de Catalunya);
ONCE (Organització Nacional de Cecs d’Espanya);
Gemma Rigau i Oliver, professora i membre de la Secció Filològica de l’IEC;
Secretaria d’Afers Socials i Famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies;
TERMCAT, Centre de Terminologia.

Llista de validació per ajudar a reflexionar al voltant del vector de la universalitat del currículum en la vida del centre educatiu amb la intenció de provocar millores per a la incorporació del mateix.

Llista de validació versió google docs:

Llista de validació  versió formulari google:

28 curts per treballar el respecte a la diversitat proposats per la Nati Bergadà.
A partir de la visualització d’aquests curts, es poden establir diàlegs i converses molt enriquidores amb l’alumnat.