I tu, quina estratègia utilitzes per motivar a l’alumnat a llegir?

Perquè, com diu el nou Pla Nacional del Llibre i la Lectura volem més lectors, més habituals i en català. Volem contribuir a combatre els baixos índexs de comprensió lectora. Volem que la lectura esdevingui un plaer per als nostres infants i joves.
Últim mes d’inscripcions als únics premis d’aquesta naturalesa a casa nostra i compten amb el jurat de joves lectors més nombrós de l’Estat —11.000 en l’última edició.
Us perdreu aquest oportunitat de situació d’aprenentatge?

Per infants de 9 i 16 anys a qui els hi agradaria ser part d’un jurat literari format per milers de lectors i lectores com elles.

No us ho penseu més i participeu en els Premis Atrapallibres i Protagonista Jove, un certamen literari en què els infants i joves lectors són el jurat que decideix quines són les millors obres de literatura infantil i juvenil publicades en català l’any anterior.

Nova modalitat d’inscripció individual!

1. La inscripció és gratuïta i estarà  oberta fins al 30 de novembre de 2023. Hi ha dues modalitats d’inscripció:

• Grupal per a entitats: centres educatius, una AFA, biblioteques, llibreries, casals d’infants i joves, centres cívics o culturals, centres oberts…
  • Individual: per a infants, joves i famílies que no puguin impulsar o participar d’un grup.

2. Cada infant o jove participant ho farà com a jurat d’una de les categories i haurà de llegir ELS TRES LLIBRES —escollits prèviament per una comissió d’experts—que corresponguin a la categoria a la qual s’ha inscrit, comentar-les i valorar-les.

Premis Atrapallibres    9 anys     10 anys     11 anys

Premis Protagonista Jove    12-14 anys     14-16 anys

Encara que s’estableixin unes categories sobre la base d’unes edats concretes, es permet escollir la categoria o les categories en les quals es vol participar tenint en compte el nivell lector o l’interès que suscitin les lectures finalistes, tot que no siguin les que pertocarien per franja d’edat.

3. Les entitats inscrites hauran d’acompanyar i dinamitzar les lectures, establir sessions de debat i recollir i tramitar les votacions.

S’ofereixen Guies de lectura.

4. Els inscrits tindran temps per emetre les seves votacions fins al 15 de maig de 2024. El dia 16 de maig quedarà desactivada la pàgina i no es podran emetre més votacions.  Per veure totes les bases del concurs clica aquí.