Entrenament de la memòria, millora de l’aprenentatge i salut cognitiva

Informació sobre activitat formativa:

Inscripció: https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/soloas/inscripcionsnp?codi=A001360519&curs=2022-2023

A001360519   Entrenament de la memòria, millora de l’aprenentatge i salut cognitiva
2022-2023   Taller. Primària-Secundària

2/2/2023 – 1/6/2023 (10 hores) de 17:30h a 19:45h
   VT Curs a distància
   _ (A distància)

Tipus activitat   MIAP Entrenament de la memòria, millora de l’aprenentatge i salut cognitiva
Inscripció   15/11/2022 – 02/02/2023

Persones destinatàries   Docents d’Educació Primària i Secundària
Requisits de certificació   – Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones
– Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament
– Avaluació
– Respondre al qüestionari de satisfacció
Descripció   Les funcions cognitives estan presents en tots els aspectes de la nostra vida i tenen especial importància durant el desenvolupament i l’aprenentatge escolar.
Aquests tallers expliquen quines són les funcions cognitives i com intervenen en el dia a dia, com entrenar-les i també faciliten eines i exemples d’aplicació.
La formació posarà en valor la importància de la reserva cognitiva i explicarà la importància de mantenir la ment estimulada al llarg de la vida i la necessitat de començar aquesta tasca des de la infantesa.
La formació es planteja en format online, amb un màxim de 20 persones per taller.
Es realitzaran quatre sessions de dues hores cadascuna.
La metodologia consisteix en la presentació d’una part teòrica en què s’expliquen les bases científiques i s’ofereixen referències bibliogràfiques i li seguirà una part pràctica on el participant podrà experimentar els continguts apresos de manera vivencial i on s’oferiran recursos relacionats amb els continguts explicats. Es deixarà un temps al final de la sessió per a la resolució de dubtes
Objectius   – Conèixer les funcions cognitives i la seva intervenció en la quotidianitat.
– Aprendre a relacionar les diferents funcions cognitives.
– Valorar la reserva cognitiva i entendre la importància del seu desenvolupament al llarg de la vida com a eina de protecció davant les malalties neuronals.
– Proporcionar exemples, estratègies, eines i recursos per l’entrenament de les funcions cognitives dins l’àmbit cognitiu i personal.
Continguts   – Funcions cognitives i desenvolupament en la infància: factors que intervenen en la memòria. Tipus de memòries i com desenvolupar-les.
– Atenció: tipus d’atenció i com treballar-la
– Llenguatge: característiques, desenvolupament i formes de treballar-lo.
– Funcions executives: què són, afectació en la quotidianitat i com desenvolupar-les.
– Motivació en el desenvolupament de les funcions cognitives des de l’aula i reserva cognitiva.
Observacions   Formació telemàtica
Formador/a   Blanca de la Cruz (Fundación Rosa Maria Vivar)
Organització   Servei d’Orientació i Participació de l’alumnat
E-mail   vmarti35@xtec.cat