El benestar emocional, una prioritat en el currículum d’educació infantil

Des del seminari 0-6 de VOI, que engloba els quatre grups dels municipis del nostre servei educatiu, es va posar sobre la taula que el benestar emocional és una prioritat en el currículum d’educació infantil, ja que els infants necessiten desenvolupar habilitats socials i emocionals per aconseguir èxit en la vida. Els infants que aprenen a gestionar les seves emocions tenen més èxit en les seves relacions socials, són més empàtics i cooperatius, i són capaços de resoldre conflictes de forma pacífica.

Per promoure el benestar emocional en el currículum d’educació infantil, és important que els centres educatius i els educadors incloguin activitats que fomentin l’expressió i la regulació emocional. A més, és necessari que els infants tinguin models positius de comportament emocional. Els educadors poden actuar com a models a seguir en la gestió emocional, mostrant com expressar emocions de forma saludable i respectuosa per tal que els infants aprenguin a identificar i comprendre les emocions dels altres, fomentant l’empatia i la capacitat de posar-se en el lloc de l’altre.

La xerrada que les companyes de l’EAP ens van fer en l’última sessió de seminari ens ha aportat eines per treballar les cinc competències emocionals amb les quals el GROP basa el seu marc teòric. Un conjunt de coneixements, capacitats, habilitats i actituds, necessàries per prendre consciència, comprendre, expressar i regular de manera apropiada els fenòmens emocionals (R.Bisquerra 2000):

  1. Consciència emocional: comprendre les emocions i reconèixer les emocions dels altres.
  2. Regulació emocional: gestionar les emocions per evitar reaccions impulsives o inadequades.
  3. Autonomia emocional: ser capaç de prendre decisions emocionals saludables i responsables.
  4. Competències socials: interactuar amb els altres de manera efectiva i respectuosa, i resoldre conflictes de forma pacífica.
  5. Competències per a la vida: comprendre la importància de les emocions en la vida quotidiana i ser capaç de posar en pràctica habilitats emocionals en diferents situacions.

Us deixem la presentació que la Laura i la Georgina van fer servir en la seva ponència, on trobareu els enllaços als diferents articles i materials que ens van recomanar. També us recordem que disposeu de diferents recursos en préstec per treballar les emocions a l’aula.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>