Què entenem per neuroeducació
La Neuroeducació es considera una nova transdisciplina que neix de la interacció i interrelació entre tres àmbits de coneixement diferents: les neurociències, la psicologia i l’educació. Es pretén contrastar la teòria amb la pràctica i mostrar evidències.
Aquest estudi d’investigació i recerca, lligat al seminari de coordinació i dinàmització de les escoles bressol vol desenvolupar estratègies d’observació i anàlisi per constatar com la neuroeducació pot ajudar al desenvolupament dels infants.
Aquesta experiència pilot es va començar a tres centres de la zona el curs 2016-2017:
- Escola Bressol Municipal El Gargot de Parets del Vallès
- Escola Bressol Municipal Giravoltes de Granollers
- Escola Bressol Municipal Les Orenetes de La Roca del Vallès
Aquest curs 2017-2018, s’hi ha afegit un centre més:
- Escola Bressol Municipal El Teler de Granollers
La doctora Marta Portero Tresserra és la coordinadora del projecte de recerca.
Tema de la recerca
Utilització de l’espai exterior a l’escola bressol
Objectius
- Avaluar la freqüència en la que es fa us dels espais exteriors del centre.
- Conèixer quins factors modulen la utilització de l’espai exterior de l’escola.
- Identificar les diferències en funció de l’edat: 0-1, 1-2, 2-3.
- Conèixer la percepció subjectiva de les mestres i les famílies en relació a la utilització de l’espai exterior.
- Augmentar el temps d’utilització de l’espai exterior de l’escola en totes les edats del primer cicle d’educació infantil.
Metodologia
- Observació inicial
- Intervenció neuroeducativa
- Observació final
- Anàlisi, resultats i discussió
- Presentació i comunicació de les conclusions
- Seguiment i planificació de treballs futurs