ambDdeDona-coeDuca’t

Aquest és un Projecte de lectura del CRP del Segrià per treballar la coeducació i la igualtat de gènere al centre docent, amb una mirada integradora com a agent de transformació i amb l’objectiu de modificar les relacions de poder, d’abús i de limitacions estereotipades. A través dels llibres que formen els lots de les maletes de lectura, sempre des del respecte, proposem seguir les premisses: IDENTIFIQUEM – REFLEXIONEM – APRENEM – ACTUEM

    • Identifiquem un concepte o situació.
    • Hi reflexionem, connectant amb realitats viscudes, si afloren a l’aula.
    • Assimilem els nous conceptes.
    • Reaccionem, ens posicionem, opinem, prenem decisions sobre les accions i actituds dels personatges o situacions de ficció.
Descobreix el ventall de maletes de lectura del projecte disponibles en préstec
i les Propostes didàctiques dels lots de llibres del Projecte, elaborades pel Seminari d’impuls a la lectura.
Els centres de secundària també compteu amb l’Exposició “La deportació femenina. Dones de Ponent als camps nazis”, elaborada pel Grup de Treball de Memòria històrica.

Històriesdiverses.RedescobrimelMuseuenclaudegènere.

Formulari inscripció centres

 

 

Blocs temàtics del Projecte:

ESTEREOTIPS SOCIALS
DIVERSITAT FAMILIAR
RELACIONS MALENTESES
Formació curs 2022-23:

Formació bàsica sobre diversitat sexual i de gènere i eines per a combatre la discriminació LGBTI-fòbica a les aules, que va tenir lloc el 13 de febrer, a càrrec d’Ixeya Quesada, de l’Associació Colors de Ponent.

Enllaç materials.

Perspectiva de gènere, vector del nou currículum

Cicle de dues xerrades amb l’objectiu de sensibilitzar i formar els i les docents en la coeducació i la perspectiva de gènere Van tenir lloc els dies 18 i 25 d’octubre de 2022,.amb Maria Ojuel i Rita Bagur, tècniques docents de la Subdirecció General de Currículum del Departament d’Educació i amb Marta Felip, de l’Associació LIKA de Lleida.

Enllaç resum, vídeos i materials.

Formació curs 2021-22:

Jornada Espais lliures de violència: paper clau de les interaccions.

Enllaç vídeo 1a jornada, amb Lídia Puigvert (UB) – 6 d’octubre
Enllaç vídeo 2a jornada, amb Mireia Fontanet (ICD)- 20 d’octubre

Materials:

Propostes de dinàmiques d’aula per treballar la igualtat de gènere (Institut Català de les Dones).
Propostes de dinàmiques d’aula per treballar la gestió de la violència (Institut Català de les Dones).

Formats editables per adaptar per a l’aula:
:

Formació curs 2020-21:
Presentació del Projecte de lectura ambDdeDona-coeDuca’t, per treballar la coeducació i la igualtat de gènere – 9 de febrer.

Enllaç al resum.

Altres recursos:
  • Cos i Ficció. Autoestima i hiperesexualització en infants i joves. Guia amb proposta didàctica en la que trobareu el concepte d’hipersexualització i les seves conseqüències (on és present, què implica, conseqüències, consells per evitar-la), activitats amb guia didàctica per alumnat d’educació infantil, primària i secundària, recull de vídeos i de propostes lectores i articles divulgatius sobre la temàtica.