Secundària Rock

Secundària Rock 2021
Descripció excepcional en context de pandèmia
La crisi sanitària va interrompre la passada edició, però malgrat l’adversitat hem decidit que, com cantava Freddy : The show must go on. Així que reprenem l’activitat del Secundària Rock amb la proposta excepcional d’un nou format:

Què?
Tema : fer un Rap
Fer un vídeo curt ( màx. 3:30 minuts)
Qui?
Alumnat de secundària
En el vídeo a més dels/les cantants hi poden participar més alumnes que els del grup musical.
Com?
Lletra pròpia
La lletra ha de ser reivindicativa però dins uns límits (no violenta, no sexista…)
El català hi ha de ser present, (almenys en algun fragment)
Música : pot ser versionada
Quan?
25 de març: termini d’INSCRIPCIÓ
21 d’abril: termini per al lliurament del vídeo i d’una foto dels integrants el grup amb els noms dels participants
29 d’abril :Màster Class: Novetat! impartida per l’artista Marta B.
Publicació i visualització dels vídeos presentats

Secundària Rock

descripció general de l’activitat

Des del Centre de Recursos Pedagògics del Segrià i amb la col·laboració de la Regidoria de les Polítiques a favor de la creativitat, la Cultura, l’Educació i els Esports de l’Ajuntament de Lleida, s’organitza ininterrompudament des de l’any 2006 una mostra de la música rock que es fa en els centres educatius de secundària per part de bandes no estables de Col·legis i Instituts.

Aquesta mostra esdevé una oportunitat per recrear una actuació en directe de les composicions que s’assagen a les aules de música per part de l’alumnat de secundària.

Les darreres edicions s’han fet a l’escenari del Cafè del Teatre de l’ Escorxador. L’alumnat que participa en la mostra és convidat a assistir a una Master class , impartida per un músic de reconeguda trajectòria en l’àmbit de  la música rock. Cada any es treballen aspectes diferents : l’acompanyament, el ritme, les veus, els arranjaments, les lletres…

• Cada centre participant interpretarà dues peces musicals, en el cas d’haver més d’una banda per centre poseu-vos en contacte amb l’organització ja que hi ha una limitació de temps en funció dels centres participants.
  • A cada edició es proposa un tema comú, que pot ser una dècada o un estil musical, una de les dues interpretacions ha de ser d’aquest període
  • Almenys una de les peces ha de ser cantada en català o tenir si més no una part de la lletra en català.
  • Al finalitzar les actuacions tots els cantants de les diferents bandes pugen a l’escenari i s’interpreta un tema conjunt de cloenda. Durant el matí del dia de la interpretació es fa un assaig general després de la Màster Class. La banda que acompanya la lletra és la que actua en darrer lloc. ( Es pacta prèviament el centre que és diferent a cada edició)
  • Els participants han de lliurar al CRP un vídeo d’uns 3 minuts de durada o bé un reportatge d’unes 30 fotografies de la banda i del centre educatiu, que es projecta mentre es produeix el canvi de banda en l’escenari.

Cal remarcar que es tracta d’una mostra que no té cap cap ànim competitiu,  Els participants viuen en primera persona un concert de rock en un escenari i ambients reals.

Accés al web de Secundària Rock per veure els continguts de les diferents edicions