Secundària Rock 2024 : Rock en clau de dona

Descripció general de l’activitat

Des del Centre de Recursos Pedagògics del Segrià i amb la col·laboració de la Regidoria de les Polítiques a favor de la creativitat, la Cultura, l’Educació i els Esports de l’Ajuntament de Lleida, s’organitza ininterrompudament des de l’any 2006 una mostra de la música rock que es fa en els centres educatius de secundària per part de bandes no estables de Col·legis i Instituts.

Aquesta mostra esdevé una oportunitat per recrear una actuació en directe de les composicions que s’assagen a les aules de música per part de l’alumnat de secundària.

El concert té lloc a l’escenari del Cafè del Teatre de l’ Escorxador. L’alumnat que participa a la mostra és convidat a assistir a una Master class , impartida per un/a músic de reconeguda trajectòria en l’àmbit de la música. Any rere any es treballen aspectes diferents : l’acompanyament, el ritme, les veus, els arranjaments, les lletres…

• Cada centre participant interpretarà dues peces musicals, en el cas d’haver més d’una banda per centre poseu-vos en contacte amb l’organització ja que hi ha una limitació de temps en funció dels centres participants.
  • A cada edició es proposa un tema comú, que pot ser una dècada o un estil musical, una de les dues interpretacions ha de ser d’aquest període : el tema de l’edició 2024 és el Rock en clau de dona: un dels temes interpretats ha de ser una versió d’un tema interpretat o escrit per una dona.
  • Almenys una de les peces ha de ser cantada en català o tenir si més no una part de la lletra en català.
  • Al finalitzar les actuacions tots els cantants de les diferents bandes pugen a l’escenari i s’interpreta un tema conjunt de cloenda. Durant el matí del dia de la interpretació es fa un assaig general després de la Màster Class. La banda que acompanya la lletra és la que actua en darrer lloc. ( Es pacta prèviament el centre que és diferent a cada edició)

INSCRIPCIONS 2024 AQUÍ  (FINS EL 13 DE MARÇ!!)

Cal remarcar que es tracta d’una mostra que no té cap cap ànim competitiu,  Els participants viuen en primera persona un concert de rock en un escenari i ambients reals.

Accés al web de Secundària Rock per veure els continguts de les diferents edicions

Video – resum de les actuacions

Àlbum fotogràfic Secundària Rock 2024

Concurs de Cartells

Bases del concurs de cartells 2024

Cada edició del Secundària Rock s’acompanya amb la publicació d’un cartell, el guanyador d’entre els presentats. Aquestes són les bases:

-El cartell guanyador del concurs de cartells serà el que s’imprimirà i difondrà com a anunci de cada edició.
-Pot participar alumnat matriculat en centres educatius de secundària.
-La mida del cartell ha de ser DIN-A 3, i el dibuix en orientació vertical.
-En el cartell no ha de figurar data, lloc, horari, ni cap lletra informativa. Ha de ser una imatge neta.
-La tècnica és lliure, sempre tenint en compte que la finalitat és imprimir el cartell anunciador.
-Els dibuixos i imatges han de ser originals i inèdits, de creació íntegra pròpia de l’autor/a.
-El nom, curs i centre educatiu de l’autor/a, no ha de figurar a la part visible del cartell.
-Els cartells s’han de presentar escannejats com adjunts al correu electrònic a crp-segria@xtec.cat abans del dilluns 11 de març de 2024.
-En el mateix correu en què adjunteu els cartells poseu la següent informació:

-Nomeneu els cartells adjunts al correu de l’1 al 5 i escriviu la correspondència d’aquests números amb les autories dels cartells al cos del correu
-Nom i correu electrònic del/la professor/a de dibuix
-Correu electrònic de contacte ( professor/a responsable)

-Un mateix centre educatiu presentarà un màxim de cinc cartells.
-Formaran part del tribunal el /la professor/a d’ EVP de cada centre educatiu que presenti  treballs del seu alumnat al concurs.
-Les votacions es faran online, els docents de l’alumnat que presenta treballs rebran instruccions un cop finalitzat el termini de lliurament de treballs
-L’autor/a del cartell guanyador rebrà un val de 100€ per despeses de material escolar a la Llibreria Abacus i diploma.