#100tífiques

#100tífiques és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
L’activitat, que celebrem l’11 de febrer, en coincidència amb el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, té per objectiu impulsar les vocacions STEAM, especialment entre les nenes.
Es basa en crear referents femenins mitjançant una xerrada, presencial o virtual, impartida per una #100tífica o dona innovadora en el camp de les STEAM: investigadores, tecnòlogues, enginyeres, impulsores d’iniciatives, comunicadores científiques, emprenedores, inventores, etc., tant del sector privat com públic.

Missatges clau
El docent és convidat a reflexionar sobre la recerca que fa la investigadora, com deu ser la seva feina, i quins reptes suposa ser científica. Els missatges força, que poden treballar-se prèviament a l’aula, giren al voltant d’aquestes idees:
• La ciència és més que la recerca. Hi ha tot un seguit del que podríem anomenar “professions de la ciència” i que involucren diferents departaments i àrees de gestió a les institucions públiques i empreses privades.
• La ciència és tot allò que té a veure amb el mètode científic. Això implica que abasta tots els àmbits del coneixement susceptibles de la seva aplicació (des de la medicina a la lingüística, de l’astrofísica a la sociologia, etc…).
• La ciència tracta de fer-se preguntes, i requereix essencialment de la curiositat i l’interès, i no tant d’una excel·lència excepcional i única en matemàtiques o física.
• La ciència no té sexe ni edat, i els professionals que s’hi dediquen tenen famílies, aficions, costums i preferències que s’assemblen molt als qui no ho fan.
• La ciència es fa als centres públics i privats on l’activitat es basa en el coneixement científic.
• La ciència serveix per a crear progrés i benefici social des de totes seves les branques.

#100tífiques 2022
Data: 11 de febrer de 2022
Modalitat: Presencial o virtual
Adreçat a: 6è de primària i 1r d’ESO