EAP

Els EAP són equips d’assessorament i orientació psicopedagògic que donen suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies.

Objectius:

• Identificar i avaluar les necessitats educatives especials dels alumnes i fer la proposta d’escolarització, en col·laboració amb els serveis específics quan s’escaigui.
  • Assessorar el professorat i les famílies en la resposta educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials, en col·laboració amb els docents especialitzats i els serveis educatius específics.
  • Assessorar els equips docents, l’alumnat i les famílies sobre aspectes d’orientació personal, educativa i professional.
  • Donar suport als centres educatius en la millora de l’atenció a la diversitat i la inclusió.
  • Col·laborar conjuntament amb el servei educatiu de zona i els específics per tal de promoure activitats d’intercanvi i de formació del professorat.
  • Col·laborar amb els serveis socials i sanitaris de l’àmbit territorial d’actuació, per tal d’oferir una atenció coordinada als alumnes i famílies que ho necessitin.

A la comarca del Segrià hi intervenen dos EAP:

• L’àmbit territorial de l’EAP LL-01 (Sector A) és: Alfarràs, Alguaire, Almacelles, Almenar, Benavent, Corbins, Els Alamús, Gimenells, Lleida, Pla de la Font, La Portella, Raimat, Sucs, Torre-Serona, Vilanova de Segrià.
  • L’àmbit territorial de l’EAP LL-02 (Sector B) és: Alcoletge, Aitona, Albatàrrec, Alcanó, Alcarràs, Alfés, Alpicat, Maials, Almatret, Artesa de Lleida, Aspa, La Granja d’Escarp, Lleida, Llardecans, Massalcoreig, Montagut, Montoliu, Puigverd, Rosselló, Sarroca de Lleida, Seròs, Sudanell, Soses, Sunyer, Torrebesses, Torrefarrera, Torres de Segre, Vilanova de la Barca.

Podeu consultar les activitats, recursos i notícies a l’apartat dinàmic de l’EAP.

Equip de professionals adscrits/es als EAP del Segrià

Més informació (XTEC)