Xarxa Escoles Verdes

Presentació del programa

Aquest Programa sorgeix com un compromís de la Generalitat de Catalunya per donar suport a tots els centres educatius que volen innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

La Xarxa d’escoles verdes de Catalunya aglutina el conjunt de centres educatius que s’han adherit al Programa i han obtingut el Distintiu d’Escola Verda.

Enllaç al web i calendari d’ activitats escoles verdes

Finalitat

El programa vol promoure un canvi en la cultura de centre a través de quatre contextos d’acció: el currículum, l’organització i la participació, la gestió sostenible de recursos i materials i la implicació en l’entorn. Així doncs, entén que el procés educatiu que ha de provocar aquest canvi no només es dóna a l’aula, sinó també en tots els moments i espais de la vida escolar.

Objectius del programa

El programa Escoles Verdes té la voluntat de millorar l’escola d’acord amb els nous reptes de l’educació i ho fa a través de l’objectiu de sensibilitzar, dinamitzar i donar suport a la comunitat educativa per tal que incorpori els principis i els valors de la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida escolar.

I, per tant, es plantegen tres grans objectius:

• Ajudar els centres a incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.).
  • Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn.
  • Afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius

> Trobareu més informació a la pàgina Programa Escoles verdes

Data 1ª Sessió Seminari EV de la Comissió EV Segrià-Garrigues i altres informacions

A la taula següent teniu les dates de les tres sessions, l’enllaç a la inscripció del Seminari de la Comissió EV i informació sobre les formacions per a nous coordinadors i per a l’autoavaluació d’EV (renovació del Distintiu) EV:

CONVOCATÒRIA DATA I HORA LLOC
1ra comissió EV Dijous 5 d’octubre de 2023, de 17:30 a 20.00h INSCRIPCIÓ: 6092631609 Educació per a la sostenibilitat. Seminari de coordinació EV del Segrià i les Garrigues

2na comissió EV Dijous 8 de febrer 2024, de 17:30 a 20.00h Escola Carrassumada (Torres de Segre)
3ra comissió EV Dijous 16 de maig de 2024, de 17:30 a 20.00h Format per determinar   Detall d’activitat (gencat.cat)
Formació per a noves coordinadores d’EV
Renovació del distintiu: 4 anys

Formació per a l’autoavaluació EV

Renovació del distintiu: 8 anys