Estimada escola, estimat infant

L’Ajuntament de Barcelona i la Direcció de Ciutat Educadora i Cultura als Barris (IMEB-ICUB), ha elaborat  un projecte d’acompanyament emocional i educatiu dins de l’àmbit escolar per tal que estigui disponible per a les escoles de primària de la ciutat.

El Material didàctic, que trobareu a sota, Carpeta d’aprenentatge,  va dirigit a l’alumnat dels cicles mig i superior de primària, entre 8 i 12 anys, i té l’objectiu de facilitar eines i un acompanyament per treballar l’experiència, les emocions i les sensacions viscudes durant el confinament. La proposta pretén que l’alumnat expressi les seves emocions i descobreixi les pròpies potencialitats tot ubicant-lo com a agent de reflexió, subjecte actiu i amb drets.

Cliqueu per accedir-hi

Aquest projecte neix d’ Estimat Diari , web creada durant el confinament per aplegar i fer visible tot allò que els infants de la ciutat volguessin compartir sobre com estaven, com se sentien, que aprenien i com vivien el confinament. A través de les seves obres (dibuixos, pintures, relats…) es va crear un diari virtual que recollia
el seu punt de vista durant la crisi provocada per la covid-19. De les creacions recollides de la web d’Estimat Diari s’ha creat una exposició itinerant que està recorrent la ciutat durant aquest curs.

L’exposició vol mostrar, a través de les mirades dels infants, allò que han sentit, viscut i après durant la pandèmia. Un relat col·lectiu viu, íntim, que ens interpel·la. Un diari d’infants fet exposició, que ens convida a moure’ns i a transitar per les vivències dels infants durant les setmanes de confinament a casa.

L’exposició vol ser també una oportunitat per seguir produint un relat col·lectiu. Consisteix en la creació d’un espai obert, que es desplega en forma de panells que creen un petit recorregut per l’espai i el temps. Però és un recorregut inacabat: abans de marxar, l’exposició convida a compartir un pensament, una proposta, un desig… una empremta en la memòria col·lectiva de la nostra ciutat, creada pels nens i nenes que la formen.

Vídeo de l’exposició.

Per les escoles que estiguin interessades en visitar-la, s’ha preparat un formulari d’inscripció. Per la visita a l’exposició comptaran amb l’acompanyament d’una dinamitzadora que proposarà dinàmiques vivencials i reflexives.