XIII Concurs Escolar Còmic Barcelona

En el marc de la 42a edició de Còmic Barcelona, FICOMIC, amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, convoca el XIII Concurs Escolar Còmic Barcelona.

CATEGORIES: alumnat del cicle mitjà i superior d’educació primària i d’ESO.

TEMÀTICA del concurs: “Com t’imagines una ciutat sostenible en un altre planeta o bé en el futur?”. Relacionat amb l’ODS 11.

FASE D’INSCRIPCIONS:  Els docents hauran de formalitzar la inscripció accedint al formulari en línia. El període previst és del 10 de desembre al 22 de gener de 2024. Es farà una inscripció per cada grup classe fent constar el nombre d’alumnes que hi participen. Cada centre farà tantes inscripcions com grups classe hi participin.

FASE DE LLIURAMENT dels treballs: El període de lliurament dels treballs és del 29 de gener al 25 de febrer de 2024.

Enllaç a les bases del concurs.

Apunta’t a la 6a edició de #100tífique

Dimecres 7 de febrer del 2024, 6a edició de #100tífiques

Un any més, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), en col·laboració amb el Departament d’Educació, et conviden a participar al programa #100tífiques, per tal d’inspirar nens i nenes i fomentar la passió per la ciència a les aules.

Inscriu-t’hi abans del 12 de gener de 2024 en aquest enllaç.

Per demanar la xerrada per als teus alumnes de 6è i/o 1er ESO, et recordem les passes que has de seguir:

Llegeix més»

Sessió per a docents sobre l’educació en drets d’infància

UNICEF educa ofereix una sessió formativa per a docents sobre l‘educació en drets d’infància. En aquesta trobada es compartiran algunes bones pràctiques i noves iniciatives sobre aquesta temàtica.

  • Quan serà: el proper dimecres, 13 de desembre, a les 17.00h
  • T’interessa si: Treballes com a docent en qualsevol nivell educatiu i t’interessa conèixer com s’incorpora un enfocament en drets de la infància en el centre educatiu i en l’aula.
  • Com participar: la presentació serà online i pots inscriure’t aquí per obtenir l’enllaç per assistir-hi.

Llegeix més»

Cofre de la prehistòria

Cofre de la Prehistòria del territori del Geoparc mundial UNESCO Orígens i zona d’influència, nou recurs didàctic per a treballar la prehistòria !!!

Es tracta d’un recurs didàctic per apropar l’alumnat de cicle superior d’educació primària i d’educació secundària obligatòria a la història més llunyana del seu entorn local. La metodologia didàctica proposada es fonamenta en l’ús de fonts materials i en el descobriment guiat. L’objectiu que es planteja és comprendre què ens fa humans des de la prehistòria, tot analitzant una sèrie d’objectes recreats, similars als trobats en diferents jaciments arqueològics d’aquest territori. Aquests objectes permeten apropar l’alumnat a diferents aspectes de la vida de les societats prehistòriques (economia, alimentació, tecnologia, pensament simbòlic, comunicació,…). Llegeix més»

Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat

Nova publicació del Departament d’Educació adreçada a docents i professionals que intervenen en els centres educatius, per proporcionar elements per elaborar el pla de suport individualitzat (PI), facilitar el coneixement de la normativa i els marcs conceptuals que orienten les línies de treball del Departament d’Educació, pel que fa a l’atenció educativa en el context d’un sistema educatiu inclusiu.

Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individualitzat

Llegeix més»

Maleta de Minerals i Fòssils

La maleta de minerals i fòssils consta de dues caixes:

  • una caixa amb 35 minerals i roques
  • una caixa amb 20 fòssils

Enllaç per a fer la reserva del préstec: enllaç

Aquesta clau d’identificació de minerals online, de Geòleg.cat, us permetrà identificar molts dels minerals de la col·lecció.

Amb aquests genial.ly teniu accés interactiu a la caixa de minerals i a la de fòssils: Llegeix més»

Nous Horitzons en l’ensenyament i aprenentatge de les llengües 2024

 

El Servei de Llengües estrangeres i d’Origen us proposa el IV Cicle de Webinars Nous Horitzons en l’ensenyament i aprenentatge de les llengües 2024. 

Es tracta d’un cicle de 10 webinars per oferir nous horitzons al voltant de l’ensenyament i aprenentatge de totes les llengües per fomentar la competència plurilingüe i aprofundir en propostes novedoses relatives a aquest camp.

Aquesta activitat  va adreçada a professorat d’educació infantil, primària i secundària.

El període d’inscripció ja està obert i finalitzarà el dia 8 de gener (inclòs).

Teniu accés a tota la informació i inscripcions al següent enllaç:

9003140542  Nous horitzons en l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües 2024 (cicle de webinars)

6a edició #100tífiques

Obert el període d’inscripció de la campanya  #100tífiques 2024 que tindrà lloc el 7 de febrer, amb motiu del Dia Internacional de la Nena i la Dona a la Ciència (11 de febrer).

Aquest projecte té per objectiu fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa. Les nostres #100tífiques són una comunitat de més de 700 voluntàries que porten 5 anys visitant més de 800 centres escolars de tot el país. En les xerrades simultànies organitzades el dia 7 de febrer, ens compartiran la seva experiència vital, la seva carrera professional i la seva trajectòria, perquè nens i nenes sàpiguen que en el futur poden arribar a ser el que vulguin. Per sol·licitar la xerrada, presencial o virtual, d’una científica, caldrà omplir la següent inscripció . Llegeix més»

XXIX Concurs El Gust per la Lectura

El Departament d’Educació convoca la XXIX edició del Concurs El Gust per la Lectura, basat en una sèrie de propostes d’obres a les quals s’associen materials didàctics.​

El programa El Gust per la Lectura té per objectiu la formació de bons lectors i lectores. Es tracta que, al llarg de la seva formació educativa, els nostres alumnes esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura.  El programa  ofereix material didàctic al professorat, i estratègies i recursos per a la dinamització de la lectura, de manera que s’afavoreixi el desenvolupament de les competències literària i social i ciutadana. La dinamització de la lectura es porta a terme relacionant les obres literàries amb altres tipus de discursos, de formats artístics i d’activitats, amb la intenció que el fet lector, a més de proporcionar sensibilitat estètica i contribuir al creixement personal, esdevingui element potenciador del treball compartit i la construcció de la ciutadania.

Llegeix més»

Maleta SET de Màquines

Aquesta maleta conté un conjunt de blocs per explorar els dissenys d’enginyeria més avançats amb mecanismes, estructures i forces.

Fomenta la comprensió dels fonaments STEM de les màquines simples i motoritzades, a més de les seves estructures i mecanismes.

La maleta consta de 396 peces, entre les que es poden trobar peces de construcció tipus brick, biques, engranatges, diferencial, cardan, eixos, cordes, gomes elàstiques, rodes, un pes, motor amb caixa de bateries i dues mini figures. Llegeix més»