ODS 13 Acció pel clima, el treball a l’aula

Des de CESIRE s’ha organitzat la tercera Càpsula de Medi: ODS 13 Acció pel clima, el treball a l’aula a càrrec de Marcel Costa, Anna Pastoret i Javier Rodríguez.  A partir de la reflexió sobre què és important treballar a l’aula sobre clima per entendre l’emergència climàtica?, es donaran eines i estratègies per treballar l’emergència climàtica amb l’alumnat.

📆 DATA: Dilluns 25 d’abril

HORARI: de 17:30 h a 19:30 h

📝 INSCRIPCIÓ: al següent enllaç  

ENLLAÇ: Canal de YouTube del CESIRE2

5a Trobada poliesportiva de 1r d’ESO

Després de dos cursos marcats per la pandèmia i sense poder celebrar-la presencialment, el proper dia 5 d’abril, tindrà lloc la 5a Trobada poliesportiva de secundària al complex poliesportiu municipal de Mollerussa. Està prevista la participació d’uns 370 alumnes de 1r d’ESO en representació dels 4 centres d’educació secundària obligatòria de la comarca. Llegeix més»

Jornades d’atletisme per a l’alumnat de 2n d’ESO

Aquesta setmana s’han acabat les II Jornades d’atletisme adreçades a descobrir la classe més atlètica de 2n d’ESO del Pla d’Urgell. Les diferents proves s’han realitzat a la pista d’atletisme del Parc de la Serra de Mollerussa i, novament, en aquesta edició s’ha comptat amb la participació de l’alumnat dels 4 instituts de la comarca:

  • Col·legi La Salle de Mollerussa
  • Institut La Serra
  • Institut Mollerussa IV
  • Institut Terres de Ponent

Doncs ja tenim quina és la “Classe més atlètica de 2n d’ESO del Pla d’Urgell” aquest curs 21-22; cal recordar que es compta el resultat de la mitjana de cada grup-classe en tres proves: salt de llargada, llançament de pes i cursa de 60 metres.

🏅- Millor classe en salt de llargada: 2n ESO B Ins. Mollerussa IV

🏅- Millor classe en llançament de pes: 2n ESO A Ins. La Serra

🏅- Millor classe en cursa de 60 metres: 2n ESO D Ins. La Serra

I CLASSE MÉS ATLÈTICA DE 2n ESO DEL PLA D’URGELL CURS 21-22 és 2n ESO D Ins. La Serra. Com a premi tindran un dia de pràctica gratuïta de pàdel a les instal·acions de l’Espai esport.

Aquesta és una de les activitats col·laboratives organitzades dins del seminari d’especialistes d’educació física i en el marc del Pla educatiu d’entorn de Mollerussa.

La Coeducació a Catalunya, pràctiques de referència i reptes

El projecte “La Coeducació a Catalunya, pràctiques de referència i reptes”, desenvolupat durant el curs 2020-2021 de forma col·laborativa entre l’associació EduAlter i el Grup d’Educació i Gènere (GEG-UAB) de la Universitat Autònoma de Barcelona té com a objectius la visibilització de les pràctiques de referència en matèria de coeducació en centres d’educació secundària d’arreu de Catalunya, des d’un enfocament d’Educació per a la Justícia Global, i fer incidència en les polítiques públiques a partir de generar una anàlisi crítica de la normativa que funciona com a marc legislatiu d’aquestes pràctiques en el context català. Llegeix més»

Butlletí digital del Banc de recursos La lectura: font de plaer i de coneixement

Us deixem l’enllaç al recull de les novetats relacionades amb la lectura, en tot el seu abast, incorporades al BDR al segon trimestre del curs 2021-22 pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya:

  • Biblioteca escolar
  • Recursos del CRP
  • Agenda i efemèrides
  • Educació literària
  • Guies de lectura
  • Art i lectura

Orientacions per a l’acollida i l’atenció educativa de l’alumnat refugiat

El Servei de Suports i Recursos Lingüístics de la Sub-direcció General de Plurilingüisme ha elaborat unes “Orientacions per a l’acollida i l’atenció educativa de l’alumnat refugiat”. Aquestes orientacions tenen tres parts:

1-     Abans de la incorporació al centre de l’alumnat nouvingut (on es prepara del procés d’acollida).

2-     En el moment d’incorporació al centre i a l’aula de l’alumnat nouvingut (amb recomanacions molt interessants i enllaços que us porten a materials que us poden ajudar a gestionar l’atenció educativa del nou alumnat).

3-     Després de la incorporació de l’alumnat nouvingut (per poder-los donar una bona resposta educativa).

Enllaç al document.

 

Convocatòria unificada de programes d’innovació pedagògica

El dimecres 16 de març es va obrir la convocatòria pública per a la participació dels centres educatius en Programes d’Innovació Pedagògica.

El Departament d’Educació ha unificat l’oferta de tots els Programes d’Innovació Pedagògica amb l’objectiu de facilitar als centres l’accés a la informació i la simplificació dels processos de participació.

📝 Els centres educatius que estiguin interessats a participar en aquesta convocatòria han de: Llegeix més»

4a edició Premis de treballs de recerca de batxillerat- Centre de Recerques MASCANÇÀ

El Centre de Recerques del Pla d’Urgell Mascançà convoca la quarta edició de premis a treballs de recerca de batxillerat amb l’objectiu de fomentar l’esperit de recerca, despertar vocacions per a l’estudi i la investigació i incentivar la participació dels joves en la cultura de la comunitat comarcal del Pla d’Urgell.

Destinataris:

Poden optar al premi tot l’alumnat de batxillerat dels instituts de secundària que hagin realitzat un treball de recerca relacionat amb la comarca del Pla d’Urgell.

Requisits:

Els treballs han de ser inèdits, escrits en català. No hi ha límit de treballs presentats per cada institut. Poden ser elaborats individualment o bé per grup si la dinàmica del treball ho requereix.

La temàtica dels treballs ha d’estar relacionada directament amb el patrimoni històric, cultural, etnològic, industrial, agrícola, arquitectònic, lingüístic o natural de la comarca del Pla d’Urgell.

Presentació:

Els treballs s’han de presentar fins a les 14:00 del dia 15 de juny en un fitxer en format PDF a l’adreça mascansa.crpu@gmail.com . La presentació dels treballs inclourà les dades personals de l’autor/s, una selecció de sis paraules clau referents al treball i un breu resum del mateix.

Podeu consultar les bases en aquest enllaç.

Deu propostes literàries per promoure la cultura de pau al món

L’actualitat d’aquests dies amb la invasió russa a Ucraïna com a protagonista, ens porta a parlar de nou de guerra però també de pau. Al blog del Diari de l’Educació hi trobareu deu propostes de literatura infantil i juvenil per promoure la cultura de pau al món, una selecció que us pot ser d’utilitat per abordar aquesta qüestió a casa i a l’escola.

En aquesta selecció de llibres de literatura infantil i juvenil es vol promoure la cultura de pau, el diàleg i la diplomàcia com l’única forma possible per resoldre conflictes. Hi ha títols que parlen de guerres ridícules i de guerres ben crues, del dret de tota persona a viure en pau i en llibertat, de famílies refugiades que fugen del dolor i la tristesa, de la solidaritat i l’empatia que hauria d’existir sempre entre els humans, i també d’un cant a l’esperança amb un recull de reivindicacions pacífiques que ens demostra que sense armes i violència també es poden aconseguir canvis.

“Què fem amb qui exerceix la violència masclista?”

Des del Pla les escoles lliures de violències, s’inicia una nova càpsula formativa de sensibilització “Què fem amb qui exerceix la violència masclista?” .

És una activitat destinada a tot el personal docent que estigui interessat en aprendre eines i recursos per a l’abordatge amb nens, nois i homes que exerceixen la violència masclista en l’àmbit educatiu.

La formació s’impartirà en format virtual en una sessió sincrònica de 3h de durada, en horari de 16 a 19h, i de 2 hores de lectures complementàries, certificant, per tant un total de 5 hores lectives.

Les adjudicacions es realitzaran per ordre d’inscripció. En cas d’emplenar-se un grup, els últims docents inscrits es distribuiran en els altres grups. Cada persona es pot inscriure només a una càpsula. Llegeix més»