Càpsules formatives i itineraris del 2n torn

Amb l’objectiu de garantir la millora dels resultats educatius de l’alumnat i l’assoliment de la competència digital, tant de l’alumnat com del professorat, la Direcció General d’Innovació, Digitalització i Recerca Educativa ofereix tot un seguit d’accions formatives. Les càpsules són una modalitat formativa que té per objectiu dur a terme una formació concentrada en un termini curt de temps. Poden ser de 5 hores (Nanokudis), de 10 hores (Kudis) o de 15 hores (Macrokudis). També es poden realitzar en format itinerari i certificar 25 h o 30 h. Per inscriure’s cal accedir a Odissea.

Us compartim l’ enllaç on podeu consultar l’oferta formativa d’aquesta modalitat per aquest 2n torn (12 de gener i el 18 d’abril), així com fer la inscripció. Llegeix més»

Presentació de les recerques de la XCB sobre observació entre iguals

 

El divendres 28 de gener de 9.30 a 10.30h tindrà lloc  l’acte de presentació de la recerca del David Duran  en relació a l’observació entre iguals en el marc de la Xarxa de Competències Bàsiques, a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/u2qyj1KyMlE.

El curs 19-20, en el marc de les accions formatives de la Xarxa, es va proposar l’objectiu de l’observació entre iguals per tal de millorar la pròpia pràctica professional i reforçar, encara més, la creació d’entorn d’aprenentatge mutu. El GRAI (UAB) liderat per David Duran, va iniciar una recerca sobre els reptes i possibilitats d’aquesta pràctica. Es presentaran uns primers resutats d’aquesta recerca, encara en curs.

 

 

Olimpíada de Geografia a la UdL

La Universitat de Lleida endega de nou l’Olimpíada de Geografia.

Aquest és un concurs organitzat pel Col·legi de Geògrafs que té com a objectiu premiar els estudiants de segon de batxillerat que demostrin un millor coneixement dels continguts de la matèria de Geografia. Amb aquesta iniciativa es pretén promoure l’interès pels estudis de Geografia entre l’alumnat de Lleida i la comarca de l’Anoia.

Llegeix més»

Jornada BOSC i sostenibilitat

 

El Projecte bosc i sostenibilitat té per objectiu donar a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 relacionats amb els serveis del bosc.

Jornada BOSC i sostenibilitat:

Presentació de resultats de l’edició 2020- 2021

Presentació dels nous materials de l’edició 2021-2022

Data i hora: 10 de febrer de 2022 a les 19.00 h

Inscripcions: enviar correu a exploratori@exploratori.org

Més informació en el següent enllaç.

Dia Escolar de la Pau i la No-Violència

 

El 30 de gener se celebra cada any el Dia Escolar de la Pau i la No-Violència, DENIP(acrònim de Dia Escolar de la No-violència i la Pau), coincidint amb l’aniversari de la mort d’en  Mahatma Gandhi. Enguany us presentem  “Mapa de pau mental per a temibles trols infeliços”, una activitat dissenyada per UNICEF i protagonitzada per una simpàtica tribu de trols que demanen ajuda per adaptar-se a la vida fora de les coves. Aquesta iniciativa ajudarà l’alumnat a ser capaç de reconèixer les emocions d’altres persones i desenvolupar habilitats socials que són clau per poder establir relacions positives i constructives. Tot plegat contribueix a poder gaudir de la vida, fer front a reptes i construir una societat més respectuosa, pacífica i dialogant.

Podeu fer servir la guia i descarregar-vos la resta de materials per treure-li tot el profit a aquesta activitat en el següent enllaç. 

Si compartiu les activitats als vostres blocs i xarxes socials utilitzeu l’etiqueta: #mapadepaumental. També podeu anomenar el  perfil de Twitter @unicef_cat per tal de que ho puguin seguir i fer-ne difusió.

Novetats Biblioteca del Departament

La Biblioteca del Departament posa a la vostra disposició un seguit de formularis en línia a la Intranet per realitzar les peticions dels diferents serveis que ofereixen:

  • Alta d’usuaris de la Biblioteca​ i als butlletins de novetats i de revistes​
  • Préstec de llibres i revistes
  • Recerques doc​ume​ntals
  • Compra de documentació, llibres i revistes​​
  • Normes UNE

Aquesta automatització representa un pas més en el camí cap a la transformació digital de la Biblioteca i es fa amb l’objectiu d’agilitzar i millorar l’atenció als seus usuaris i usuàries.

 

Projecte mEduTarraco

El projecte mEduTarraco proposa conèixer i gaudir de la ciutat de Tarragona a través de tecnologies mòbils i d’un joc de pistes geolocalitzat i contribuir a la sensibilització i la recerca mitjançant la Fundació La Marató de TV3. Coneix la ciutat, juga amb el teu mòbil i guanya punts que els sponsors del projecte convertiran aportant una quantitat determinada per a La Marató.

Quan?

De l’1 de febrer al 31 de març de 2022

Qui hi pot participar?

Adreçat a tothom qui vulgui jugar i conèixer la ciutat de Tarragona de forma lúdica, educativa i solidària. D’interès per a grups d’alumnes, amics, famílies i visitants.

Us fem arribar la informació del projecte educatiu: https://projectes.xtec.cat/met/ Llegeix més»

XVIII Trobada d’Escoles Verdes

 

Aquest 12 de gener ha tingut lloc la XVIII Trobada d’Escoles Verdes. Aquesta trobada és l’acte anual del programa en què es lliura el Distintiu d’escola verda als centres que s’incorporen a la xarxa, s’entreguen els diplomes de renovació del Distintiu als centres que han ratificat el seu compromís amb l’educació per a la sostenibilitat, i s’atorga el Premi Escoles Verdes. Aquest curs 2021-22, 15 centres de la demarcació de Lleida s’han incorporat a la xarxa Escoles Verdes. Volem felicitar la comunitat educativa del CEE Siloé per la tasca que han fet per assolir el Distintiu d’escola verda. A la nostra comarca ja comptem amb 12 centres que formen part d’aquesta xarxa.

Us compartim l’enllaç al vídeo del lliurament.

Visualitzar, inferir i connectar

Visualitzar, inferir i connectar de Jordi Jové Lanaspa és una proposta didàctica i pràctica de recursos de comprensió lectora per als mestres. S’hi pot trobar bastides, cartells per a l’aula, targetes de comprensió lectora, instruments d’avaluació competencial i lectures adaptades per treballar amb l’alumnat  a partir de cicle mitjà. Alhora presenta tipologies textuals variades amb la finalitat de treballar els diferents nivells de comprensió lectora i, a la vegada, el vocabulari.

A partir d’aquest mes de gener, estarà a la vostra disposició al CRP en servei de préstec.

7è Premi “Montse Novell” per a Treballs de Recerca de Batxillerat

 

L’ Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues a Catalunya (AMIT-CAT) convoca el 7è Premi ‘Montse Novell’ per a Treballs de Recerca de Batxillerat, adreçat a reconèixer el millor treball de recerca en temes que se centrin o bé ofereixin dades i comparatives sobre la dona i les seves aportacions a la ciència i tecnologia.

A QUI VA DIRIGIT— es pot presentar al Premi l’alumnat de 2n de Batxillerat matriculat durant el curs 2021-2022, tant noies
com nois, que hagi realitzat un treball de recerca el tema del qual se centri o reflecteixi la participació de la dona en els àmbits de la ciència i la tecnologia. El treball pot incloure biografies, estudis històrics per èpoques o localitzacions geogràfiques, temes concrets sobre especialitats, particularitats de la carrera científica i tècnica, etc. sempre que ressalti o presenti dades sobre el paper de la dona en els àmbits esmentats.

REQUISITS — els treballs, individuals o col·lectius, han d’ésser inèdits i no han d’haver estat premiats anteriorment. Poden estar escrits en català, castellà o anglès. Llegeix més»

Butlletí digital del Banc de recursos La lectura: font de plaer i de coneixement

 

Us deixem l’enllaç al recull de les novetats relacionades amb la lectura, en tot el seu abast, incorporades al BDR al primer trimestre del curs 2021-22 pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya:

  • Biblioteca escolar
  • Recursos del CRP
  • Educació literària
  • Guies de lectura
  • Competència informacional
  • Competència lectora
  • Art i lectura