ACNUR Loco Festival, refugi i solidaritat a l’aula ?

UN PROJECTE EDUCATIU QUE CANVIA VIDES

Arrenquem la Segona Edició de l’ACNUR Loco Festival, el projecte educatiu amb el qual alumnes de Primària i Secundària estan ajudant a canviar la vida de persones refugiades i desplaçades d’arreu del món.

SOU UN CENTRE SOLIDARI? ÉS EL VOSTRE PROJECTE!

Concerts, exhibicions, teatres… Més de 10.000 alumnes es van mobilitzar el curs passat a tot Espanya, organitzant als seus centres esdeveniments solidaris en suport a les persones refugiades.

CLAUS PEDAGÒGIQUES DEL PROJECTE

• Planteja una proposta basada en les metodologies de l’Aprenentatge-Servei (APS) i l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP).
  • Converteix els alumnes en protagonistes del procés d’ensenyament-aprenentatge.
  • Permet el treball per competències vinculat al currículum educatiu.
  • Proporciona un paquet de materials didàctics disponibles en català, anglès i castellà per tal de facilitar la tasca docent i guiar el treball dels grups-classe.
  • Ofereix un context real i engrescador per treballar l’educació solidària i en valors.
  • Encaixa a diferents etapes i efemèrides del curs escolar: inauguració, Setmana dels Drets Humans, Festa de Nadal, Setmana Cultural, Dia Mundial de les Persones Refugiades, Festa de Final de Curs…

COM PUC ACONSEGUIR MÉS INFORMACIÓ?

Al web del projecte trobaràs tota la informació sobre el funcionament d’aquesta experiència i els mecanismes de participació. També pots consultar tots els teus dubtes amb el nostre equip mitjançant el correu info@acnurlocofestival.es

TESTIMONIS

“Els nois s’ho han passat molt bé, s’hi van implicar moltíssim des del primer moment i han treballat amb il·lusió. S’han sentit molt orgullosos del que han aconseguit ells mateixos.”

“Ha estat una gran oportunitat per implicar tota la comunitat educativa: famílies, veïns, entitats i associacions del poble…”

“Els materials són tan complets que ens han facilitat moltíssim el treball a l’aula i la coordinació entre docents.”

“Li ha donat un sentit nou i molt bonic a la festa de Final de Curs.”