Geologia

Materials i recursos per treballar la geologia amb els alumnes.

paisaje, naturaleza, arena, rock, ligero, luz de sol, Desierto, flor, pared, arenisca, piedra, viajar, haz, formación, misterio, naranja, cueva, rojo, color, parque, Estados Unidos, America, cañón, turismo, página, antílope, Erosionado, erosión, Arizona, Antílope, de cerca, geología, ojo, unido, inferior, indio, Navajo, espacio, suroeste, Estados, Fotos gratis In PxHere rock, madera, barro, material, escultura, art, geología, esqueleto, huesos, fósil, tallado, dinosaurio, paleontología, Excavaciones, historia antigua, Fotos gratis In PxHere

En aquest espai trobareu tot de recursos per treballar la geologia amb els vostres alumnes, des de maletes pedagògiques fins a activitats on-line d’organismes tan coneguts com l’ICGC, el Centre Excursionista de Catalunya, l’Instituto Geográfico Nacional i d’altres.

Materials en préstec a disposició dels centres:

Col·leccions de roques i minerals

Fòssils

Maleta “Interpretem paisatges” (CESIRE)

Des del CESIRE s’ha elaborat una maleta per interpretar i treballar de manera experimental el paisatge amb eines del camp de la geologia, s’ha triat cinc unitats paisatgístiques representatives del país, alta muntanya, litoral, falles, fluvial i càrstic.

Per què una maleta per interpretar el paisatge?

Interpretem paisatges, enllaços als vídeos de presentació de les maletes per a cada tipologia de paisatge, amb propostes per a l’aula i material d’ampliació.

Altres recursos i informació relacionada (Web CESIRE)

EspaiGEA

Espaigea és una plataforma oberta que neix amb la voluntat de connectar totes les institucions, associacions, entitats, museus, centres d’interpretació o divulgadors, entre d’altres, que realitzen activitats relacionades amb la divulgació de la geologia i de les ciències afins. L’objectiu primordial d’ESPAIGEA és posar-les en valor i donar-les a conèixer.

Espaigea és un aparador i un altaveu de les diferents activitats de divulgació de la geologia que es fan a Catalunya, per fer-les arribar al màxim de públic. Per tal de facilitar aquesta tasca, s’ha implementat una plataforma web que centralitza les agendes de la comunitat espaigea en un únic espai en què es pot trobar informació sobre conferències, seminaris, debats, webinars, cursos, jornades, tallers, exposicions, sortides de camp, geolodies, etc.

Espaigea contribueix a difondre tot tipus de publicacions i recursos – ja sigui en suport material o digital – que acostin les persones al coneixement de les geociències i al patrimoni geològic en particular: recursos didàctics, llibres, revistes, guies de camp, blogs, webs, vídeos, podcasts, articles de divulgació científica, projectes educatius, etc.

EducaIGN

L’Instituto Geográfico Nacional ha desenvolupat una plataforma de recursos educatius lliures i accessibles, hi ha recursos de consulta i de treball (alguns configurables), aquesta plataforma rep el nom d’EducaIGN i pel que fa a la geologia destaquem els següents:

Los volcanes

Terremotos y maremotos, ¿cómo se generan?

Terremotos y tsunamis (Genial·ly)

Webinars Centre Excursionista de Catalunya (CEC)

El Centre Excursionista de Catalunya ha publicat uns webinars de temàtica geològica, des del CRP d’Osona considerem que tenen un gran valor pedagògic i amb la seu consentiment els posem a l’abast dels docents de la zona.

Descobrint la geologia Montserratina

Una mirada al present per entendre el passat (vídeo) 1h07′

Descripció: Vols saber com es va formar la muntanya de Montserrat? A través del Geowebminar s’explicarà de forma senzilla, didàctica i entenedora el procés geològic que va començar fa més de 55 milions d’anys i que ha donat forma al massís de Montserrat.

Descobrint els recursos minerals de Catalunya

Un patrimoni geològic únic (vídeo) 1h11′

Descripció: Amb aquest geo-webinar descobrireu alguns dels processos geològics més importants que han permès la concentració anòmala de minerals d’interès econòmic a Catalunya, sent molts d’ells explotats des de l’antiguitat gràcies a la seva rica presència al sòl del territori.