Salut i escola

Oferta d’activitats de promoció de la salut de diferents organismes per als centres educatius d’Osona.

Programa Salut i escola. (PSiE)

El programa Salut i Escola impulsat pel Departament d’Ensenyament i pel Departament de Salut, té la finalitat de millorar la salut dels adolescents mitjançant accions que promocionen hàbits saludables, prevenen situacions de risc, i ajuden a detectar precoçment problemes relacionats amb la salut.

Oferta de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra. (PG-ME)

Des de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra (en endavant PG-ME), fem arribar a tota la Comunitat Educativa totes aquelles activitats i presentacions informatives i preventives que hem preparat pel present curs educatiu, per tal de fer arribar informació d’interès per alumnes, professors/es, mares i pares del seu centre educatiu.

Catàleg d’activitats per educació primària. (PDF)

Catàleg d’activitats per educació secundària. (PDF)

Oferta Osona

Recursos assessorament joves Osona (PDF)

Oferta de l’Ajuntament de Vic.

Catàleg de serveis, recursos i activitats municipals adreçades als centres educatius.

Oferta de l’Ajuntament de Manlleu.

Catàleg d’activitats per els centres educatius.

Programa INTABOO.

Aquest programa vol donar resposta a interrogants.

Té dos apartats

• Drogues i pantalles
  • Gènere i LGTBI

Enllaç de descàrrega: INTABOO (Pdf)

http://www.oficinajove.cat/ca/oficina/oficina-jove-d-osona SIAD Osona Vic Dones

Classe sense fum

Classe sense fum és un programa de prevenció del tabaquisme adreçat als alumnes de 1r i 2n curs d’educació secundària obligatòria. (enllaç al web del Departament)

El programa parteix del compromís de tot un grup classe de no fumar durant un període de temps no inferior als sis mesos dins del curs escolar. Al llarg d’aquest període, els professors reforcen regularment la decisió dels alumnes fent un seguiment del compliment del seu compromís (podeu consultar la Guia didàctica per al professorat)

Inscripció

Els centres interessats a participar en el concurs han d’emplenar aquesta sol·licitud de preinscripció abans del 31 d’octubre de 2018. Després d’haver enviat la sol·licitud, els centres reben un correu de resposta amb l’enllaç a l’aplicació del Programa que permet fer la inscripció del grup i el seguiment. Per a més informació, podeu consultar les bases del concurs i el calendari.

Documentació de suport

Activitats complementàries

Projecte ‘What’s Up! Com vas de salut mental?’

Juntament amb el Departament d’Ensenyament, presentem el projecte de sensibilització especialment pensat per a joves ‘What’s up! Com vas de salut mental?‘. Aquest projecte, dirigit a l’àmbit educatiu, es fonamenta en materials, recursos i experiències per abordar l’estigma i la discriminació de manera multifocal als instituts, amb joves de 3r i 4t d’ESO.

Amb aquest projecte es promou la intervenció en primera persona als centres educatius i també s’ofereixen recursos als joves i professionals per millorar el procés de sensibilització en temes de salut mental. Finalment, el fet de generar espais per al tractament d’aquestes problemàtiques obre un procés de normalització i apoderament, clau en la lluita contra l’estigma.