Congrés de ciència feta per infants

Activitat adreçada a totes les escoles d’Educació Infantil i Primària.

Novetat edició 18a edició  2020/2021 en format virtual

Videos de les jornades del curs 2018-2019.

Objectius:

• Estimular el treball científic que es realitza amb l’alumnat als centres.
    • Proporcionar un espai on puguin comunicar els seus treball i donar-los a conèixer a la resta de companys.
    • Incidir en l’aprenentatge de les diverses habilitats lingüístiques i de comunicació.

Organitzen:

El Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències -Facultat d’Educació de la UVic-Universitat central de Catalunya i el CRP d’Osona.

Fem Ciència és un projecte del Laboratori de Didàctica de la Universitat de Vic, que va  néixer com a una eina per recopilar la trajectòria el Congrés de la Ciència feta pels infants (que es coordina conjuntament amb el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona) i per donar a conèixer aquesta iniciativa.
El congrés forma part del programa “UDivulga.Ciència i Societat”, programa que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Ciencia e Innovación.

Recursos:

Ensenyar i aprendre ciències.  amb suport TIC
 Fem experiències Aquest llibre de la Prestatgeria Digital de XTEC, conté una mostra d’experiències, que l’alumnat de l’escola de Pràctiques 1 de Lleida ha realitzat a l’Aula de Ciències Naturals.
Aquest portal ens presenta:
Experiments senzills per entendre la ciència una selecció de propostes per tal que pugueu experimentar principis físics i químics amb estris a l’abast de tothom.
ARC
Cercador d’activitats
Activitats molt ben detallades, dirigides al professorat
Altres congressos
Congrés de Ciència del Garraf
Web del coneixement del medi natural a EP, creada per Núria Coma. Moltes activitats per l’alumnat  classificades per cicles i continguts i recursos pel professorat classificats segons els continguts + experiències a les aules i a d”altres països.
Fira de la Ciència. Petits grans científics

Tallers per promoure l’educació científica.

En el seu bloc expliquen com es fan, què s’observa i quins conceptes científics es treballen.

Ciència en Acció Concurs internacional adreçat a alumnes no universitaris coordinats per un professor. Podeu veure les bases i els treballs presentats
X(p) rimenta la ciència més jove Vídeos d’experiments amb mitjans senzills

Edicions de cursos anteriors.