Àrea de cultura digital

Espai de recopilació de recursos digitals.

Xarxa territorial de cultura digital

Xarxa Territorial de Cultura Digital. (enllaç a l’ACD)

Education vector created by pikisuperstar – www.freepik.com

Formacions mentoritzades (Curs 2020-2021) obert accès a visitant (per consulta del contingut)

Kudis i macrokudis

Kudis i Macrokudis

Les Kudi són càpsules autoformatives de 10h de durada certificades. Per poder participar en aquest tipus de formació cal inscriure’s a Odissea. Per a la certificació, un cop finalitzada la Kudi, els participants poden accedir a la inscripció del GTAF mitjançant un enllaç que es proporciona si es compleixen les condicions exposades a cada Kudi.

Poden ser de 10 hores (KUDIs), que es corresponen a formació de nivell bàsic de competència digital docent, o de 15 hores (MacroKUDIs), que es corresponen al nivell intermedi i avançat.

Funcions del coordinador digital de centre.

Enllaç al web

L’Àrea CD i mSchools

El programa mSchools és una iniciativa de mEducation que impulsa Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA.

mSchools ajuda a alumnes i docents a integrar les tecnologies mòbils a l’aula, el qual permet obrir noves vies d’ensenyament i aprenentatge que milloren el rendiment i l’ocupabilitat.

Tots els detalls són en la pàgina web de la XTEC mSchools.

Principals programes i iniciatives de l’Àrea de Cultura Digital

Documentació i normativa principal

Entorns virtuals d’aprenentatge

Recull de recursos i enllaços d’EVAs (Moodle/Eix, Classroom, etc.)

Els serveis i les eines de gestió TIC

Enllaç al web

Centres de Transformació Digital

La transformació global dels centres educatius es concreta amb les següents actuacions:

– Transformació de la LAN dels centres per poder fer front a les necessitats de comunicació telemàtica presents i futures dels centres educatius.

– Transformació de l’àmbit administratiu per la gestió segura dels centres educatius.

– La transformació de l’àmbit educatiu ofereix els recursos necessaris, segons la necessitats particulars de cada centre educatiu, que els hi permeti la seva transformació digital, per assolir la competència digital dels alumnes i docents.

Centres Mòbils.Edu

Mòbils.edu és un pla digital que fomenta l’ús de dispositius mòbils (mòbils i tauletes) com a tecnologies educatives, integrades en les pràctiques educatives d’aula per adquirir la competència digital de l’alumnat i la millora en la resta de competències.

Oferta formativa competència digital docent.

L’objectiu de les accions formatives de competència digital i de suport a la transformació digital dels centres organitzades per de la Direcció general d’Innovació, Recerca i Cultura digital és garantir la millora dels resultats educatius de l’alumnat, i en particular, l’assoliment de la competència digital, tant de l’alumnat com del professorat. La formació de cultura digital del curs 2020-2021 està alineada amb les diferents dimensions i nivells de la competència digital docent i emmarcada en l’eix 2, professorat digitalment competent, del Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC).

Altres

Webinar paso a paso Genial.ly para principiantes.

Bancs d’eines

Tool box

mSchools Toolbox et facilita l’accés a un contingut mòbil educatiu de qualitat. Inspira’t i troba les millors apps i experiències per a l’aula.

Edu365

Banc de recursos educatius organitzats per nivells i àrees.

Alexandria

Alexandria és una gran biblioteca de recursos educatius digitals (moodle, PDI, SCORM) creats i seleccionats per docents de diverses àrees i nivells educatius, organitzats en aules virtuals que es poden traslladar directament a l’espai Moodle del vostre centre per adaptar-les i començar a utilitzar-les amb els alumnes.

ARC

L’ARC és un espai al servei dels mestres i del professorat per compartir propostes docents de qualitat, associades a les competències bàsiques i al currículum que té les següents característiques:

• És una plataforma per compartir trossets d’aula, on qui vol pot fer aportacions i tothom pot prendre, adaptar i utilitzar el que necessita.
  • Acull propostes de procedència i estils diversos per tal de respectar i donar suport a diferents sensibilitats i necessitats docents.
  • Utilitza el currículum com a organitzador de les propostes i, alhora, el posa en acció facilitant cerques a partir de continguts curriculars, de competències i de relacions interdisciplinàries.

Seguretat

Presentació sobre seguretat de l’àrea TIC.

Enllaços

Preguntes més freqüents