Ausetanada

Aquesta activitat està adreçada a l’alumnat de primer cicle d’ESO (1r i 2n).

Descripció de l’activitat:

L’#Ausetanada– es tracta d’una activitat que combina geolocalització, descoberta del territori i dels elements que s’hi poden trobar i l’ús d’apps.

El curs 2019-2020 es va crear un grup de treball amb docents de diversos centres de la comarca que van realitzar un llistat de punts d’interès per temàtiques, després aquests punts els van documentar els alumnes de 3r i 4t d’ESO a través d’una pàgina web, introduint les coordenades geogràfiques, el nom del punt i un recull d’informació d’interès.

Amb aquestes dades es generen els targetons amb els que grups de 5 alumnes de 1r i 2n d’ESO planifiquen un itinerari per la ciutat de Vic i quan arriben al lloc indicat, a través d’una app se’ls activen un seguit de proves que han de realitzar i pujar a les xarxes socials.

L’activitat té una durada de dues hores.

Els alumnes recorren la ciutat, decidint quin itinerari realitzaran i quina prova duran a terme en cada lloc que visitin.

Al centre de control, un equip de docents supervisa la ubicació dels grups, la realització de les proves i estan en contacte amb els alumnes per si es presenta alguna eventualitat.

Paral·lelament, tant la guàrdia urbana de Vic com els agents cívics estan informats i al corrent de la realització de les proves per si els alumnes necessitessin ajuda.

Requisits:

Almenys tres alumnes de cada grup han de disposar de telèfons mòbils amb dades i instal·lar-se algunes aplicacions (geolocalització i seguiment a distància).

Cal que hi hagi un docent del centre per cada 20 o 25 alumnes per fer-ne el seguiment i suport des de la sala de control.

Almenys un docent del centre ha de participar en el grup de treball per anar preparant l’activitat i poder traslladar la informació necessària a la resta de docents i alumnes que participaran el dia de la prova.