Dossier didàctic – Filmoteca de Catalunya.

Com cada mes durant el curs acadèmic la Filmoteca de Catalunya us suggereix pel·lícules per a treballar a classe i us ofereixen un enllaç als dossiers didàctics corresponents.

Us recorden que les podeu anar a veure a les sessions regulars de la Filmoteca -destinades al públic general en horari de tarda-, o demanar-les en préstec a la nostra Biblioteca sempre que hagin estat comercialitzades en DVD. També podeu consultar les sessions matinals del programa escolar Filmoteca per a les escoles per aprofundir en diferents temes entorn el cinema.

Aquest mes el dossier didàctic està elaborat en col·laboració amb l’Olimpíada de Filosofia de Catalunya. És per això que trobareu una primera part amb propostes per a treballar diferents aspectes cinematogràfics del film elaborada per la Filmoteca de Catalunya, i una segona part per a treballar la pel·lícula des d’un punt de vista filosòfic elaborada per Dolors Alcántara Madrid, professora de filosofia de secundària. Us recomanem:

El resplandor /The Shining Stanley Kubrick. Estats Units, 1980.
Recomanada per a Batxillerat/Cicles Formatius.

A cada dossier trobareu informació tècnica complementària, les dates de projecció a la Filmoteca, els temes claus que es poden treballar a classe, una petita ressenya crítica i algunes propostes d’activitats. També hi trobareu algunes idees per a completar el visionat que podeu trobar a la Biblioteca del Cinema de la Filmoteca de Catalunya i enllaços als tràilers i a la informació de les pel·lícules al web de la Filmoteca.

Esperem que us faci servei.

Filmoteca de Catalunya
Serveis Educatius