Premi Antoni Quintana i Marí

Amb l’objectiu de despertar l’interès per l’estudi i la recerca de la història de la ciència i de la tècnica entre els estudiants d’ensenyament secundari, la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (SCHCT) convoca cada any, des de ja fa disset anys, el Premi Antoni Quintana i Marí. Hi poden participar tots els alumnes dels centres d’ensenyament dels Països Catalans, en dues modalitats: secundària obligatòria i secundària postobligàtoria (batxillerat i cicles formatius).… Llegeix més»

Exposició “La metodologia d’Ovidi Decroly. 60 anys de l’Escola Decroly de Barcelona”

Des de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes ens adrecem a vosaltres per informar-vos que entre els dies 9 i 23 de novembre tenim a la vostra disposició l’Exposició “LA METODOLOLGIA D’OVIDI DECROLY. 60 anys de l’Escola Decroly de Barcelona.” als Laboratoris de formació i recerca en l’Educació Infantil de la UVIC-UCC. Aula Teresa Buscart i aules Montessori. Estarà oberta de dilluns a divendres de 13:00 a 14:00 hores i de 17:00 a 19:00 hores.… Llegeix més»

Dissabte de ciència: l’aire

L’equip del Lab 0-6, en col·laboració amb el CESIRE-CDEC, ha creat una maleta sobre el tema de l’aire, per a deixar en préstec a les escoles. De la ma de Carme Alemany, les i els participants podran jugar amb els materials de la maleta per tal de adonar-se de les propietats essencials de l’aire: l’aire és a tot arreu, ocupa un espai, en moviment és el vent i se’n pot aprofitar la força, instruments de mesura, etc.… Llegeix més»

Maletes didàctiques: 7 de Cinema (Secundària i Batxillerat)

Les maletes didàctiques de la Filmoteca de Catalunya i el Museu del Cinema de Girona us permetran treballar el cinema a l’aula amb els vostres alumnes, experimentar què és i com es fa el cinema, i integrar la cultura cinematogràfica en el currículum educatiu. I ho podreu fer al ritme de cada grup i segons les vostres necessitats.… Llegeix més»

Concurs de Dibuixos Matemàtics – ABEAM

Amb l’objectiu de fomentar la creativitat matemàtica i el gust per a ella, com també potenciar el desenvolupament de les competències matemàtiques en els més petits de les nostres aules, ABEAM convoca el seu 7è Concurs de Dibuixos Matemàtics, adreçat als alumnes d’Educació Infantil i Educació Primària, activitat que culmina entorn el Dia Escolar de les Matemàtiques. La participació de l’alumnat va lligada a la inscripció del centre on estan escolaritzats, tràmit que va a càrrec d’un docent del centre en qüestió i cada alumne/a participant ha de realitzar una obra matemàtica a nivell individual.… Llegeix més»