Des d’avui tenim al Fons Documental el conte “!Qué bonita eres, Estela!” de la Cristina Hernández, tieta sorda de dos alumnes amb sordesa de l’escola El Vapor de Terrassa. És un conte molt interessant per a nens amb sordesa, pares i… Llegeix més»
A partir d’avui hem incorporat a la nostra página web l’accés gratuït a la Revista de Estudios de Lenguas de Signos (REVLES) que és una publicació electrònica de caràcter anual especialitzada en l’estudi de les lengües de signes des de qualsevol àmbit. Aquesta revista es… Llegeix més»
El dia 19 de desembre de 2017 l’Organització de les Nacions Unides va aprovar una resolució que declarava el 23 de setembre com a Dia Internacional de les Llengües de Signes, que es va celebrar per primer cop el 2018, amb el lema “Amb llengua de… Llegeix més»
Amb motiu de la Diada de Sant Jordi, volem aprofitar per recomanar-vos aquest conte bilingüe, català/anglès, de la Barbara Bende i il·lustrat per nostra companay Irene Grau, “L’àliga que no recordava qui era” que en paraules de la seva autora és “un senzill conte il·lustrat que dona suport a la cerca, a les equivocacions, a provar…”.… Llegeix més»
Avui us portem un parell d’apps que permeten fer modificacions amb la veu gravada. Una de les aplicacions és només per Android i es diu “Cambiador de voz con efectos” i l’altra és diu “Cambiador de voz” (Voice Changer) i la trobareu a l’Apple Store (iOS). Totes dues són aplicacions bàsiques però que poden ser interessants de cara a la nostra feina.… Llegeix més»
La passada setmana, amb motiu de la celebració del Dia de l’Implant Coclear, el programa “En lengua de signos” de RTVE va emetre un reportatge molt interessant on entrevistaven a la Mònica Larruy i als seus tres fills sords implantats. Un dels fills, en Toni,… Llegeix més»
Us presentem tres jocs creats per treballar els verbs pronominals i l’ús correcte dels pronoms febles, pensats per a alumnes de Cicle Mitjà i Superior de Primària. També hem actualitzat les imatges del test d’avaluació del desenvolupament fonològic de la Laura Bosch.… Llegeix més»
Teniu a la vostra disposició un material molt complert i interessant elaborat pel Grup de Treball format per la Sònia Barés, l’Anna Carrasco, la Lydia Jaramillo, l’Anna Mallat, la Irene Ruíz i la Carme Sosa. Es tracta d’una guia en format pdf que recopila estrategias i recursos per a intervenir amb alumnes amb un grau de sordesa mitjana (DAM)… Llegeix més»
La setmana passada es van publicar a Alexandria (Biblioteca de recursos digitals per a l’aula) una sèrie de cursos creats pel Departament d’Educació per a diverses matèries, adreçats a l‘alumnat des de 5è de primària fins… Llegeix més»
Al Fons Documental teniu a la vostra disposició els darrers números de la “Revista de Logopedia, Foniatría y Audiologia”. En concret, a banda de tots els números anteriors, podeu consultar els corresponents al present any 2020 (volum 40, números 2 i 3). Us adjuntem les… Llegeix més»
Avui, darrer dia del curs escolar per a tots els alumnes i com a cloenda del #quedatacasa, què millor que una activitat estiuenca que ens ha proposat l’Èrika Martin. Es tracta d’un joc per treballar el vocabulari d’estiu i la consciència fonològica creat amb Genially per la Jeni Montero i l’Alba Cabezas, companyes del CREDA Pere Barnils. Esperem que us agradi!!
I com a penúltima activitat que us proposem del #quedatacasa, tot just abans de començar les vacances escolars, us compartim unes que ens ha suggerit l’Elena Parra. Es tracta d’un paquet de sis activitats de fonètica-fonologia creades per “ComunicaLO Logopedia” a partir del conegut Joc del Lince. Cadascuna de les activitats proposades està dedicada a un so concret. Aquest material necessita ser imprès prèviament.
A les portes de l’acabament del curs, us portem una activitat ben particular. Després de molts dies d’activitats de tot tipus on heu treballat de valent, avui us convidem a una on només us cal “mirar” i “gaudir”. És un vídeo que ha fet el Mateo Rodríguez, alumne sordsignant de l’Institut Vallès de Sabadell, que durant el confinament ha preparat el conte d’Els tres porquets en un gènere literari propi de les llengües de signes anomenat Visual Vernacular (VV). Les històries narrades en Visual Vernacular es caracteritzen, totes elles, per un ús molt gran de classificadors la qual cosa fa que els textos creats en aquest gènere literari siguin molt “transparents” als usuaris d’altres llengües de signes del món. Esperem que gaudiu dels poc més de tres minuts que dura aquest conte tan especial que, segurament, encara que no sigueu usuaris de la llengua de signes catalana podreu seguir i entendre força bé. Per cert, el títol que apareix al peu del vídeo, “Los tres chanchos”, és com es coneix aquest conte a l’Argentina d’on procedeix la familia del Mateo.