TANCAMENT TEMPORAL DEL SERVEI

Com sabeu, el Departament d’Educació ha pres la decisió, a fi de col·laborar en la contenció de la propagació del Covid-19 (coronavirus), de tancar centres i serveis educatius. Això vol dir que la seu del CREDA romandrà tancada al públic i s’ajornen totes les visites i activitats presencials.
Tot i això, seguirem activament i podeu contactar amb nosaltres via correu electrònic: a8900289@xtec.cat
Disculpeu les molèsties.
ACTIVITATS DE LLENGUATGE PER A ALUMNES I FAMíLIES
Per tal de que els alumnes atesos i llurs famílies puguin realitzar activitats de llenguatge a casa seva mentre duri el confinament i el tancament de les escoles, us volen posar a l’abast tot un seguit de recursos, plataformes i aplicacions que us poden ser útils per treballar el llenguatge i la parla durant aquests dies de confinament. Paral·lelament, mentre duri aquest, anirem penjant activitats amb el hastag #quedatacasa per tal de que les pugueu fer servir amb els vostres fills. Intentarem que aquestes activitats siguin variades i adreçades a tot tipus d’alumnat.

Al menu general de la nostra pàgina hi trobareu una pertanya etiquetada com a RECURSOS TAC. Dins hi trobareu diferents tipus de recursos. En Aplicacions (Apps) trobareu recomanacions d’apps per instal·la-vos al vostre mòbil o tauleta i a Recursos Web hi trobareu unes quantes pàgines web amb nombroses activitats de llenguatge.

La plataforma ONDA EDUCA, mentre duri el tancament dels centres educatius, posa a disposició d’alumnes, families i professionals tota la seva plataforma en la modalitat d’accés lliure on podreu trobar totes els programes de treball específic de llenguatge que molts dels nostres professionals fan servir en el seu treball diari. Per accedir-hi només heu de fer un doble clic sobre la imatge.

#quedatacasa 35: 100 paraules per escriure

I per acabar la setmana, una activitat d’escriptura que hem escollit de tot el llistat de recursos que ens va fer arribar fa unes setmanes la Cristina Bertran. L’activitat és un JClic amb diferents nivells de dificultat que consisteix en escriure la paraula que ens diu la veu en “off”. A veure qui és capaç de completar les 100 paraules aquest cap de setmana!! Gràcies novament, Cristina!

#quedatacasa 31: Comprensió lectura i visual

La Sílvia Osuna ha adaptat aquesta activitat de comprensió lectora al català. Es tracta d’un powerpoint amb 20 enunciats de diferent complexitat adreçat a alumnes des de cicle inicial en endavant. Per tal de que funcioni correctament, un cop obriu l’enllaç del Drive, heu d’habilitar-lo clicar  l’opció “Obrir amb Powerpoint”. Gràcies Sílvia per compartir la teva feina!

#quedatacasa 30: Jo canto amb les mans

I avui, com és divendres i estem a les portes d’un cap de setmana de sol i bon temps, us proposem una activitat singular que ens ha suggerit la Jèsica Albesa. Us portem un videoclip del duo “Mambes” amb la col·laboració de grup “Xiula” que es titula “Jo canto amb les mans”. És una cançó intermodal (cantada en català i signada en LSC) molt senzilla d’aprendre, especialment la tornada. També teniu l’opció de posar subtitols (en castellà) activant l’opció corresponent al menú inferior. Teniu tot el cap de setmana per a practicar! Moltes gràcies, Jèsica!

#quedatacasa 30: Puzles sil·làbics d’animals i transports (castellà)

L’Elena Parra ens ha fet arribar uns quants materials dels quals, avui, us compartirem un parell de consciència fonològica en castellà. Es tracta d’uns puzles sil·làbics d’animals i transports que cal imprimir i retallar per poder-los fer servir. El puzle sil·làbic del transports el podeu tenir tant en lletres en cursiva com en majúscules. Moltes gràcies Elena!

#quedatacasa 29: Joc de Morfosintaxi

La Joana Chaparro ens ha volgut compartir aquesta activitat de morfosintaxi en forma de joc que, tot i que es necessita la impressió d’alguns fulls, us pot resultar interessant. També, cal dir, que encara que les targetes siguin en castellà, el joc és perfectament adaptable al castellà. Moltes gràcies, Joana!

Instruccions:

• És una làmina amb targetes de dos colors. Segons  a la casella on cau la fitxa, es tria la targeta del color corresponent.
  • Les targetes de color turquesa tenen dos imatges amb les que s’ha de confegir una frase.
  • Les targetes de color blau tenen les frases incomplertes i s’han d’omplir amb articles, preposicions, substantius, verbs , adjectius.
  • També es poden modificar les targetes i fer altres activitats de morfologia i sintaxis.

#quedatacasa 26: Paraules encadenades

Avui, us presentem una activitat que ens ha compartit la Sole Cuesta. Es tracta d’un material que ha elaborat l’equip “Comunicar-Nos” per treballar la consciència sil·làbica (identificació de la síl·laba inicial i final) a través del joc de les paraules encadenades (amb format interactiu). Per poder realitzar les 20 activitats proposades només cal que seguiu les instruccions que trobareu a la pàgina web. Moltes gràcies Sole pel teu suggeriment!

#quedatacasa 25: Ruletes – Consciència Fonològica

I avui, us fem arribar un magnífic material “pota negra” que ha elaborat la nostra creadora de materials, la Neus Guilló. “Ruletes” és un powerpoint animat que serveix per, tot jugant, treballar la consciència fonològica a cop de clic del ratolí. Està pensat per a les famílies que s’agobien i s’atabalen amb webs, enllaços, apps,… Moltes gràcies, Neus, per aquest regal!

#quedatacasa 24: Paraules de Color Verd

Avui, l’Alba Lucas ens vol compartir Paraules de Color Verd que és un projecte de voluntariat en logopèdia en el que participa ella amb unes companyes. Dins l’àmbit d’aquest projecte, han elaborat un petit recull de jocs i idees, destinat a les famílies, per estimular el llenguatge dels més petits de la casa. Gràcies Alba per aquesta iniciativa!